tirsdag, februar 15, 2005

"Det er samfundets skyld"

Næh, det er det ikke. At Malmø for hvert år bliver mer og mer ubeboelig for indfødte svenskere, det er Marie Louise og hendes politikeres skyld. 14. 000 Malmøboer flytter fra byen om året, det er kun uvidende danskere der udholder stedet for en billig BMW´s skyld.

Flyt og stem anderledes:

http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10108915

Malmö
"Ska jag låsa in mina barn?"
En kille i gänget höll fram en stilett. Ur en annan killes jackärm stack ett basebollträ fram. Klockan var halv sex en söndagskväll när Marie-Louises söner rånades. De är 12 och 14 år gamla..............

......Marie-Louise har klara åsikter om vad som behövs i Malmö. Fler närpoliser som rör sig på stan och känner ungdomarna, fler trygghetsvärdar, fler fritidsgårdar och storebrors- och storasysterprojekt som kan ge vilsna ungdomar en vuxen förebild, och föräldrar avlastning.- En del folk säger att det är föräldrarnas fel att en del blir som de blir. Det tycker inte jag. Jag tycker att det är samhällets ansvar. Allas. Barn behöver höra saker från flera olika människor. Det räcker inte att bara jag som mamma säger till hur det ska vara.
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net