mandag, februar 27, 2006

"Disse forfærdelige nidbilleder"

"Det är fruktansvärt..." inledde hon i riksradions "Studio ett" när hon mötte SD-ordföranden Jimmie Åkesson. "Jag ber om ursäkt inför hela världen att de ska finnas såna här människor i vårt land!"
Laila Freivalds, sosse og udenrigsminister om tegninger af Muhammed (tegningen udsendt med officiel socialdemokratisk partipost)

Reinfeldt har polisanmält mejlen
Moderatledaren Fredrik Reinfeldt har polisanmält mejlen från socialdemokraternas valstrateg Mats Lindström. Ärendet skickas till åklagare under dagen. S-högkvarteret skickade karikatyrer på moderatledaren.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11957105.asp

Fra demonstrationen i Washington











Palme: Flashback til 1986
I morgen er det så 20 år siden. Jeg vågnede op i et hus langt ude i en skov i Nordskåne , nær flækken Verum. Jeg troede som alle andre, knapt mine ører da jeg hørte om Palme mordet i radioen. Det er som om, der ikke bare for mig, men for mange andre, er et Sverige før dette mord, og ét efter. Det var også først ved den lejlighed, at jeg hørte om begrebet "Palme-hatet". I visse kredse var Palme genuint forhadt, hvorfor tanken om et politisk insider mord aldrig har ligget mig fjernt. Der er ingen tvivl om at Sveriges officielle billede af Palme idag, er et skønmaleri. Der er mange flere facetter af ham og hans tid.
- Efter nogle dage publicerede politiet fantom billedet. En mand som bortset fra det mørke hår ikke lignede mig spor. Når jeg alligevel blev nervøs for min hjemrejse, var det fordi der dengang var så forholdsvis få med mørkebrunt hår der krydsede grænsen fra Danmark, at jeg altid blev nappet fra af tolderne, skønt jeg aldrig har smuglet nogetsomhelst ind i landet. Set idag, kunne det godt være en ung Christer Petterson.
Jeg må dog sige, at efter tusinder af artikler og TV udsendelser, er jeg ikke specielt klogere på hvem der mon gjorde det og hvorfor. Kun at de kaotiske første døgn efter mordet, næppe bragte en efterfølgende opklaring nærmere. Politiet satte næppe en fod rigtigt.
Igår (SVT - i aften DR) kom så dokumentaren, der påstår at Palme blev myrdet da Christer Petterson i en amfetaminrus tog fejl af ham og narkotikahandleren Sigge Cedergreen. Det kan heller ikke udelukkes, særligt ikke når man også medtænker Pettersons hjerneskade fra hans 15. år, som kunne gøre hans agressioner ustyrlige. (dok. her. Video 1 time:
http://makeashorterlink.com/?W570157BC

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2300&lid=SVT_Dokumentar&lid=puff_546784&lpos=lasMer

Hvis nogen vil fordybe sig i mordet og teorierne, kan jeg anbefale det meget velanskrevne tidskrift DSM s artikler om det. Bedre sted kan man næppe begynde. Labyrinten af ubesvarede spørgsmål, kan ikke befri én fra den tanke, at Palme mordet er en sag der ikke opklares.
Hvorom alting er: Det gør én ondt for Sverige, og værre skulle det blive 18 år efter da endnu en minister blev myrdet. Traumet og uskyldstabet var totalt.


DSM5/2005Palme-MordetSYNDABOCKEN(Christer Pettersson)

DSM 5/2005Palme-Mordet:Att sätta punkt för en mordutredning

DSM 2-3/2004Palme-Mordet:Polisen mörkadeChrister Petterssons alibi

DSM 6/2003Palme-mordet:De sex magiska minuterna

DSM 2/2003Palme-Mordet:Sven Anérgräver vidare

DSM 5-6/2002Palme-Mordet:Var det partietsom mördadeOlof Palme?

DSM 5-6/2002Palme-Mordet:Nilsson och Hatet

DSM 5/2001Palme-Mordet:Länge leveChrister Petterssonsom (men bara nästan)Palmes mördare!

http://www.dsm.nu/ (Politiske mord - også Lindh)

Af den gamle skole

I 70érne kunne man møde denne slags LO pampere på fabrikkerne. Ham her synes at have overvintret upåvirket af tidens gang:

»Jeg sagde bare, at det ikke er nok at have en formand med et kønt smil og en god røv«

Kaj Poulsen, LO formand i Ålborg i et svar til Lotte Bundsgaard i Ekstra Bladet ang. kritk af Thorning-Schmidts lederevner.

Mindeord
for en stalinist og en mand der kunne være blevet verdensberømt (ikke mindst takket være Anisettes enestående stemme).
Forskelligt hvad aviserne lægger vægt på. Helger lægger selvfølgelig
vægten på det venstre ben. Dybt, dybt. (Ekstrabladet)
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net