lørdag, januar 13, 2007

Great Danes

The 'new' Danish Economy and why it works
( The New Republic, Wednesday, January 03, 2007 )
NEOLIBERAL UTOPIA AWAITS.

Jonathan Cohn
A bigger issue for those who might want to import the Danish model--particularly for a country like the United States--is that Denmark is a small, ethnically homogenous country with a tradition of marked cooperation. Labor and management enjoy one of the least adversarial relationships in the developed world, enabling them to pursue mutually advantageous arrangements. Many experts think the strong sense of common enterprise among Danes improves government services by promoting a strong sense of duty among civil servants. [...]
- Upon hearing that description, Rubin quipped, "I think I would like to move to Denmark." That, surely, isn't necessary. But a fact-finding visit might be worthwhile.
New Republic (log in) via Myspace.com

"Det öppna samhälle"
hedder der altid i skåltalerne og i Politiken. Du kan snuse på din nabos indtægt, skat, TV licens og parkeringsbøder. Men når det kommer til "kontroversielle emner", så skal folk bare ta´og "blande sig udenom"...........Se Jutta Rabes film, den kan lejes eller lånes på bibliotek. Og DSM og Gillberg må anses som en meget troværdig kilde:

Citat:"This passenger ferry was used for all sorts of smuggling operations including secret military contraband, approved and aided by the highest levels of the elements of the Swedish government. Why has Sweden enabled, facilitated, and covered-up another nation's crime?
- The covert smuggling of Soviet weaponry turned Estonia into a military target, using more than 1,000 passengers as human shields, some sort of a window dressing. The mysterious sinking of the Baltic ferry Estonia on 28 September 1994 took at least 852 innocent lives. There were 146 survivors on the original rescue lists from which nine names were later deleted. These missing survivors, all Estonian members of the crew, were apparently abducted through an act of "enforced disappearance."
To this day most of the victims' bodies are trapped in the wreck that lies just 60-80 m deep. Hail Sweden! "
Ny bok : Ryska nationalister sänkte Estonia
Estonia Org

I huvudet på en extremist
"Den 19-årige så kallade terrorsvensken (Mirsad Bektasevic) hade en bakgrund liknande många nynazisters. Fattigt hem och frånvarande pappa.
- I högstadiet blev han aggressiv, åtalad några gånger, och satt i långa samtal med socialsekreterare. Plötsligt blev han helt förändrad. Han fördjupade sig dock inte i Mein Kampf utan i Koranen. Han ersatte tjejkompisarna som nu blivit omoraliska med islamistkompisar i moskén. Den unge mannen blev någon, han hade skaffat sig mäktiga kontakter genom internet. Några år senare slutade han med 31 kilo sprängmedel i en lägenhet i Sarajevo. "Allah är störst, jag bryr mig inte" var hans kommentar till att hela hans unga liv kommer utspelas mellan bosniska fängelseväggar.[..]
Avståndet mellan en internetuppkoppling i Rosengård och al-Qaida är inte så stort. Stenrika shejker exploaterar gärna deras ungdomsuppror med dödlig utgång.
JOHANNES FORSSBERG

Velkommen til virkeligheden
"Således skulle de sidste blive de første, og de første de sidste; thi mange ere kaldede, men få ere udvalgte."

Kommentar: En naivists bekendelser
DANSKE MUSLIMER. Flertallet er gode nok på bunden, men de råber ikke højt nok blandt deres egne. [..]

- En del af min bekendtskabskreds har længe været temmelig kritisk over for den muslimske indvandring. Det har jeg ikke. Tværtimod har jeg ofte taget muslimer i forsvar, når jeg har hørt andre tale om dem som en gruppe, hvormed der var forbundet særlige problemer.
- Mit forsvar var ofte baseret på, at integrationsproblemerne var socialt betingede, og at etniske danskere med samme sociale udgangspunkt ville udgøre et tilsvarende problem for samfundet. Jeg har ligeledes fremført, at der var masser af muslimer, som klarede sig fint, og som ikke udgjorde en byrde for resten af befolkningen som nassere, voldsmænd og religiøse primitivister. [...]

- Jeg er begyndt at stille mig selv spørgsmål som: Hvorfor er der stort set aldrig problemer med stærkt troende buddhister, jøder, hinduister, asatroende eller kristne? Hvorfor findes der stort set ingen velfungerende lande med muslimsk flertal? Hvorfor bliver religiøse mindretal underkuet, dræbt eller fordrevet fra mange af de muslimske lande?[..]
- Hvis der ikke snart opstår en kritisk masse af danske muslimer, der som noget selvfølgeligt kræver at de vestlige oplysningsidealer holdes i hævd, gider jeg ikke længere spilde min tid med at forsvare muslimerne i Danmark. Jeg tror, at der er mange, som har det ligesom mig.
David Karsbøl, Cand.polit. i Berlingske

Karen Jespersen forlader Socialdemokraterne
det kom faktisk bag på mig, hun endnu var medlem. Herfra skal lyde en tak for udvist civilcourage og konsekvens. Det er ikke mange toppolitikere, der vil lægge deres karriere i ruiner for deres overbevisning. Havde S valgt hende i stedet for i sin tid Lykketoft, havde meget set anderledes ud. Men der er for mange til at stikke kursen ud, og nu må det gå dem som det bedst kan.
foto © MR & Snaphanen

»Jeg tror ikke på, at Socialdemokratiet vil holde fast i en stram udlændingepolitik, hvis partiet kommer til magten igen. De siger, at de stort set støtter regeringens udlændingepolitik. Men kendsgerningen er jo, at de har stemt imod stort set alle de konkrete forslag, som den politik består af. Jeg frygter, at de vil føre en politik, der vil føre til øget indvandring. Det vil føre øgede sociale spændinger med sig, fordi der blandt indvandrere er mennesker, der går imod de fundamentale værdier i Danmark, demokrati, lighed, kvindens ligestilling og frihed.«
Jyllandsposten

Til Dansk Folkeparti ?
Gruppeformand beklager
Socialdemokratiets gruppeformand Carsten Hansen beklager, at Karen Jespersen har valgt at forlade partiet:
»Det er ærgerligt, og i min terminologi skal man altid true med at blive i stedet for at gå. Men jeg har længe fornemmet, at det var på vej. Det er kun et spørgsmål om tid, inden hun melder sig under fanerne hos Dansk Folkeparti,« siger Carsten Hansen.
Karen Jespersen: Jeg har lært, at man aldrig skal sige aldrig".


Karen Jespersen meldt ud allerede i oktober
siger en sur Dam Kristensen i Politiken. Hvad var bedre i oktober end nu i januar ? Det "rigtige tidspunkt" havde vel været i begyndelsen af en valgkamp.
Det gav vel ikke nok medieomtale dengang, siger den socialdemokratiske partisekretær Henrik Dam Kristensen. Bedragerisk hvis hun bliver medlem af DF, mener han.

"Det har været alle tæskene værd"
fra Ekstrabladets fødselsdagsinterview d. 13 januar:

– Meget af Socialdemokraternes udlændingepolitik i dag er noget, som du blev hånet for?
– Jeg har hele tiden vidst, at jeg havde fat i det rigtige. Selv om det var smaddermodbydeligt, når jeg kom ned om morgenen og kunne se i aviserne, at nu var jeg fremmedfjendsk og inhuman.– Gu’ var det hårdt! Men det var alle tæskene værd.– Jeg er stolt. Også af at Socialdemokraterne har ændret holdninger, selv om de ikke vil indrømme det.

– Har ingen af dine gamle gruppefæller sagt, at du havde lidt ret dengang?

– Tværtimod. Da vi havde tabt valget i 2001, råbte Mette Frederiksen ud over forsiden af BT, at det var min skyld. Hvor jeg jo syntes, det var omvendt ...– Allerede mens jeg var indenrigsminister, var både Thorning og Mette ude i nogle meget ubehagelige, personlige angreb på mig.– Det var den klassiske: Man slog budbringeren ihjel. De blev ved med at se det, som om det var mig, der skabte problemerne.

– Du lyder, som om du alligevel ikke tror, S vil stå ved stramningerne?

– Nej, det har jeg ikke tillid til. De skal holdes til ilden! Man kunne se det bl.a. under Muhamed-konflikten. De var ikke klare i mælet. Heller ikke nu i forbindelse med de irakiske asylansøgere. Og det er da svært – jeg har heller ikke nogen facitliste.– Jeg ser, at Lotte Bundsgaard vil være positiv over for ideen fra de radikale og SF om at give permanent opholdstilladelse til alle, der har været her mere end halvandet år! Det vil i den grad åbne en ladeport for tilstrømning.

– Socialdemokraterne i hele Europa har gennemgående ikke været i stand til at forvalte deres arv over for nye udfordringer.

Neutralitetsmyten

Staffan Thorsell i Deadline, video min 12:34 med en vigtig pointe til delvis forståelse af dagens asyleri-vanvid.


"Sverige var slet ikke så neutral under anden verdenskrig, som vi tror, og den svenske kongefamilie var pro-tysk, hævder ny, svensk bog, ´Mein lieber Reichskanzler´
Nationale myter er til for at blive brudt. Og det er hvad vores gæst i aften, Staffan Thorsell, tidl. chefredaktør for avisen Expressen, forsøger at gøre i denne her bog 'Mein lieber Reichskanzler'. Bogen har skabt stort røre i Sverige, fordi den viser, at samfundseliten et langt stykke af vejen holdt med Tyskland under Anden Verdenskrig OG fordi myten om den svenske neutralitet får nogle dybe ridser i lakken. Mød Staffan Thorsell .

Demo
under de bløde, lyserøde feel-good paroler. (fotos © Snaphanen, klik! eller på fotoblog)


Ett 50-tal ungdomar demonstrerade utanför danska konsulatet i Malmö mot vräkningen av Ungdomshuset i Köpenhamn. Liknande demonstrationer hölls i Stockholm och Göteborg.

View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net