fredag, august 05, 2005

"Sverige - leksakslandet"



"Invandringen kan liknas vid ett slags "lustmord" på Sverige och svensk kultur. Riktlinjerna för detta mord dras upp av myndigheterna och verkställs med hjälp av främlingar från andra världsdelar. Landet har blivit en slags skenande och
självförstörande maskin som ingen kan få hejd på."

Det är drygt 30 år sedan jag kom till Sverige från f.d. Jugoslavien och numera känner jag mig som 80 % svensk och resten som kroat. Men ännu har jag en "fot" i min barndoms hemstad - om den nu finns kvar. Svensken är den mest toleranta person i världen och här har jag uppskattas som den person jag vuxit upp till. Sedan en längre tid arbetar jag som tolk i slaviska språk. Integrationsverket är en av mina kunder och jag får c:a 400 kronor per timme i arvode beroende på vilken tid av dygnet som förrättningen sker. Endast ca 1 % av tiden som kan anses som "nyttig" arbetstid - resten är "spilltid".....
-"Leksakslandet" - kallar de asylsökande vårt land. Många vet att de inte har någon chans att få stanna, men under asylutredningen på ca 1-2 år tar de till vara på varje möjlighet att plocka med sig så mycket som möjligt! Här finns massor av "leksaker" att hämta på alla hyllor i våra affärer. Det finns ingen ansvarig som tycks bry sig om detta. Polismyndigheten skyller på Integrationsverket och vice versa. Myndigheterna i Sverige tycks helt strunta i den galopperande brottsligheten. Man skyfflar pengar över "invandrarna" och de får naturligtvis intrycket att Sverige är ett "rikt land".
http://www.invandring.se/arkiv/2005/08/post_32.html#more
med tack til Björn Hammarbäck
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net