onsdag, februar 15, 2006

Tortur i Sveriges Sommerland

Læsere af svenske aviser vil vide, at denne helt igennem modbydelige historie langtfra er enestående. De vil også vide at Sverige ikke kan beskytte nogen effektivt imod det, endsige holde gerningsmændende indlåste i ret lang tid. Hvad det betyder, kan enhver forestille sig. Utryghed, selvtægt, had, angst, terror, invaliditet - penge.
Dette blot tre nedslag i det nye nummer af http://www.sappho.dk ´s13 nye artikler. Jeg vender nok tilbage til det når jeg har læst alt. Tryk og læs :

fotos © webmaster
Værdirelativismens skib er ved at synke, og det er op til os alle, om vi vil gå til bunds, eller om vi vil slås for et samfund, hvor vi alle kan leve, uanset alder, køn, hudfarve eller andre ydre omstændigheder. Ytrings- og trykkefrihed er selve grundlaget
Af Thomas Nydahl

Prolog. Du sover på første sal. Spørgsmålet er: Vågner du, hvis en håndfuld mænd tiltager sig adgang til huset ved at knuse en rude i stueetagen? Ja, du vågner. Det gjorde i al fald Björn denne nat i 2005. Jeg vil fortælle om en helt almindelig tidlig sommernat i en lille svensk by, en nat der for altid skulle forandre to menneskers liv.
http://www.sappho.dk/Nr.%202%20februar%202006/Nydahl.htm
Nydahls blog - anbefales: http://tnydahl.blogg.se/
svensk version, word dok.:
Tortyr i sommarlandet Sverige
En essä om nattligt gangstervälde i en svensk småstad.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/Tortyr_i_sommarlandet_Sverige.doc

Allahs kvinder
Imamernes mål er erobring, og krigen begynder i kvindernes underliv. Så mange børn - mere præcist sønner - som muligt opfattes som islams pant på det universelle herredømme
Af Torben Hansen
Anmeldelse af Hans-Peter Raddatz: Allahs Frauen - Djihad zwischen Scharia und Demokratie. München (Herbig), 2005.
Under dække af krav om tolerance, respekt og "interkulturel dialog" med Vesten har muslimske tilvandrere skabt orientalske parallelsamfund, som i Tysklands tilfælde omfatter flertallet af de to over millioner tyrkere. Denne muslimske ghettobefolkning er netop tilvandret - og ikke indvandret - fordi den forkaster europæisk levevis og mentalitet og praktiserer normer fra landsbyer i det østlige Tyrkiet. Her gælder et førmoderne klansammenhold med dertil knyttede æresforestillinger.

http://www.sappho.dk/Nr.%202%20februar%202006/TorbenHansen.htm

Friheden er hellig
Af Samia Labidi
Første gang jeg hørte om profetkarikaturerne, var d. 19. november i København, hvor jeg deltog i Trykkefrihedsselskabets og Jyllands-Postens konference med overskriften “islam og ytringsfriheden: Skal ytringsfriheden indskrænkes af respekt for islam?”
Jeg sad mellem Flemming Rose, der var ordstyrer på konferencen og initiativtager til karikaturskandalen, og den franske journalist og redaktør Elisabeth Schemla, som viste mig tegningerne, der var kommet som fax. Jeg betragtede dem som ligegyldige, da offentliggørelsen kun skyldtes aktuelle forhold. Tegningerne chokerede mig overhovedet ikke, da de blot udtrykte den kendsgerning, at islamisterne er gået for vidt. Ganske vist var jeg ikke langt fra at reagere negativt på fremstillingen af Muhammed som fundamentalist og terrorist, men vi skiftede hurtigt emne. Trods den polemik, tegningerne udløste i Danmark, var der ingen grund til at dvæle længere ved dem.......................
http://www.sappho.dk/Nr.%202%20februar%202006/SamiaLabidi.htm

Omdømmet i udlandet...............
som Politiken og venstrefløjen så bekymret henviser til.
Jeg tror faktisk det er gevaldigt styrket. Om så Kronpinsessen
nedkom med firlinger, ville hun aldrig komme ind som nr. 5 på
Zeitgeist. Jeg tror JP kunne forlange procenter af den "PR" som bladet
noget kunne tyde på det. Set via filtrat:
Wallpaper : Krisen er guld for DK brandet
Kforum bringer her Mandag Morgens interview med grundlæggeren af Wallpaper Tyler Brule. ”Danmark fremstår i dag som det lille land, der helt urimeligt bliver forsøgt banket på plads af store internationale aktører. Det er et image, der er guld værd for branded Danmark. Hvis jeg sad i det danske Udenrigsministerium, ville jeg indrykke store annoncer i de store toneangivende medier i verden, med teksten: Tak til vores allierede – køb dansk, ” siger den internationale trendguru, Tyler Brule.
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net