onsdag, marts 15, 2006

Landskrone

nå ja, Landskrona - hvordan har svenskerne forvaltet krigsbyttet ?
(foto: Citadellet, bygget af Chr. d. 3)

"Bra att ni belyser problemen i Landskrona. Det var bland annat dessa problem som fick mig att flytta därifrån."
Markus

"Själv har jag blivit väskryckt, fått cykeln stulen, haft inbrott på balkongen och fått fönsterna nedsmutsade av lera. Inget av detta har jag polisanmält eftersom gängens ord är: "Jag vet var du bor, jag ska komma och döda dig.". Något måste göras och det fort."

"Vart är Landskrona på väg?"

"Jag har personligen löst problemet genom att inte flytta mitt företag och mig själv till Landskrona som planerat. Jag vill varken bli sparkad eller få datorerna bortburna. Så länge politiker och polis ägnar problemlösningen åt att snacka, så ägnar jag min tid åt företaget på annan ort."

PeO Ångström

"Jag trodde inte att det var så farligt tills jag råkade ut för ett rånförsök av fyra utländska pojkar i 14-15 årsåldern strax efter jul. Den föraktfullhet och det hat som lös ur deras ögon har gjort mig rädd för att gå ut efter att det har blivit mörkt. Jag har många bra förslag på vad man borde göra åt detta men det känns som att det kvittar när varken regerande politiker eller polischef tycker att det är så farligt."

"Anonym"
http://hd.se/landskrona/2006/03/15/laesarna_vill_stoppa_daltet

De "svenske" antisemitter
ganske vidst har jeg mødt en antisemitisme blandt almindelige svenskere, jeg ikke har mødt i danmark. Men så slem ? Selvfølgelig ikke. Der er en naturlig forklaring :
Bland muslimer i Sverige har 82,6 % en "helt eller delvis negativ syn på judar", d v s är vad vi i dagligt tal kallar antisemiter !
Långt ner i pressmeddelandet hittar man denna försiktiga formulering:
"En markant skillnad framträder beträffande religiös-kulturell tillhörighet: antisemitismen är jämförelsevis betydligt mer utbredd bland dem som identifierar sig som muslimer än bland dem som betecknar sig som kristna eller icke-religiösa."
http://jihadimalmo.blogspot.com/

Kunstnere og poltik
er god underholdning. Jeg ved ikke hvem Hall er,
men han kan kunsten at sige noget sludder på en prætentiøs måde.
Og Kvium - jeg så hans portræt af Nyrup. Tæt på. Er han en god maler,
altså rent teknisk ? For kunst er vel også "kunnen".

Statsmaktsordningen
ELISE CLAESON
som altid befriende modsat der herskende ortodoksi. Det er op ad bakke:
En karriärfördel att vara mamma
Elise Claeson är socionom, var hemmamamma i 12 år
och blev frilansskribent för sex år sedan.

Varför styr inte kvinnorna halva Sverige?
Jämställdhetens evighetsfråga hördes ofta under förra veckans firande av internationella kvinnodagen.
Spaltmetrar skrevs om hur lite det finns att fira i världens mest jämställda land. ”Svenska kvinnor förlorar – från vaggan till graven” var rubriken på Stockholm Citys dödsrunehelsida (8/3). ”Swedish housewives” kallade Expressens ledarsida sin klagovisa (6/3). Svenska kvinnor uppför sig alldeles för kvinnligt, gnällde finliberalerna och förbannade den okvoterade

föräldraförsäkringen, som skapar – återskapar – en syn på kvinnor som ”mammor framför allt”.
http://www.svd.se/ledare



View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net