onsdag, december 06, 2006

»En försiktigt varnande röst är viktig«

som de dog kan udtrykke sig på Sydsvenskan. En anden én havde jo bare kaldt bogen "Rapport fra en krudttønde":

Nu har Bergstrand samlat ihop ett urval av sina krönikor från tio år i boken ”Maaalmööee og lidt fra København”. Det är tydligt att en drivande ambition har varit att spegla villkoren för de socialt utslagna i Malmö, våldsproblemen i skolorna och invandringens följder.
Det är hovsamt hållna artiklar, som vädjar om tålamod och förståelse. Ibland anar man tillkämpad behärskning, som när hans tonårssöner blir rånade av invandrargäng.
Jan Hemmel läser Mikael Bergstrand


"Aktivitetsersättning"

prøv at smage grundigt på ordet :

Hur skall man beteckna, beskriva ett samhälle som anbefaller att unga människor som erhåller sjukpension skall sägas befinna sig i en situation där de erhåller "aktivitetsersättning"?

Det sjuka sossespråket döljer verkligheten

Man banker da bøsser.....................
en "ubevkem" nyhed for DR. Nu er det vist på tide at bøsserne erobrer deres park tilbage med deres eget "2-g.tæskehold". Nu har denne skændsel varet ved i årevis.
(foto, Ørstedsparken © Snaphanen)
Bøsseoverfald i Ørstedsparken, nej tak - “Muslim byder fattige til julemiddag”, ja tak se også:
Muslimsk racistisk overfald på bøsse

"Kvinder er andenrangsborgere"
den også i P 1 så populære fundamentalist Asmaa, er dog fuld af fortrøstning:
Det er vigtigt at man træffer sine egne valg
Asmaa Abdol-Hamid er af palæstinensisk afstamning og uddannet socialrådgiver fra Den Sociale Højskole i 2004, og studerer på kandidatuddannelsen i socialt arbejde på Den Sociale Højskole i København. Debattør og foredragsholder.
»Jeg har valgt at lade religionen islam guide mig i en dansk kontekst og nedtone den kultur, som følger med islam. Derfor vil jeg ikke ligge under for kønsopdeling og den traditionelle kvinderolle, men stå på min lige ret, sådan som islam foreskriver. Min mor er selv uddannet lærer og det har ligget hende på sinde at alle hendes børn skulle have en uddannelse. Selvfølgelig kan forældre og det omgivende samfund have en masse forestillinger om, hvad der er rigtigt for en kvinde, men det er vigtigt at man træffer sine egne valg for en selv. Hvis jeg skulle give et råd til andre kvinder, så vil jeg advare mod, at man låser sig fast. Det er vigtigt, at man overvejer, hvilke kompetencer man vil have om 20 år. Meget kan forandre sig over tid, og det er vigtigt, at man selv er med til at definere sin egen vej.« Ikke det rene mavedans
"Den arabiske verden når ingen steder uden kvinder"
så må man alvorligt frygter at den ingen steder når i overskuelig fremtid. Skal vi i fremtiden tage de flygtninge som den verdensdel uvægerligt vil producere i stort tal (hvad jeg er helhjertet modstander af) - kunne man i det mindst henstille til, at det kun blev kvinder. Den arabiske mand bør sejle i sit eget hav elendighed i de mislykkede samfund han åbenbart foretrækker. Dér kan han dyrke sin overlegenhedsfølelse og sin offerrolle, ryge vandpibe og pludre med sin profet.
-Hvis nogen skulle få den tanke, at "de progressive" i Danmark har villet banke kvindesagen 800 år tilbage i tiden, må det "stå for deres egen regning", som det vist hedder:
- For fjerde gang udgiver omkring 100 arabiske intellek-tuelle en markant og grundig analyse af forholdene i de arabiske lande. Denne gang med fokus på kvinder. Den arabiske verden kan godt glemme alt om at udvikle sig økonomisk og kulturelt, hvis den ikke får gjort op med den massive kvindeundertrykkelse, der karakteriserer de fleste af landene i regionen. Så enkelt er det, fastslår gruppen bag den fjerde og sidste af de bemærkelsesværdige rapporter om udviklingen i den arabiske verden, Arab Human Deve-lopment Report 2005, der bliver offentliggjort i dag.- De knap 100 arabiske forskere, forfattere og debattører, som har skrevet rapporten – finansieret af FN's organisation for udvikling, UNDP – lægger ikke skjul på, at manglen på ligestilling i den arabiske verden ikke blot er et problem for kvinderne. Den er et problem for den arabiske verden som helhed.

Kristeligt Dagblad & Arab Human Development Report

Hvis kultur er et problem ?
Av Bruce Bawer, forfatter og oversetter
KLANDRER NORSK DRIKKEKULTUR

3. desember meldte Aftenposten om "ny forskning fra Universitetet i Oslo", dvs. en doktorgradsavhandling, som skal vise at "nordmenns festing hindrer integreringen".
Ifølge den nybakte dr.polit. Jon-Håkon Schultz kan landets drikkekultur klandres for at "innvandrerungdom" føler seg utenfor. "Integrering går helt greit frem til de norske ungdommene begynner å drikke. Det er da problemene oppstår," påstår Schultz. [..]
- Er det noen som egentlig tror at integreringen kan forbedres betydelig ved å fjerne øl, vin og sprit fra menyen? Forby alkohol i dag, og i morgen kommer det sikkert nok en doktorgradsavhandling som argumenterer for at integreringen vanskeliggjøres av at norske jenter er løsaktige. Tving da kvinnfolk til å bære slør, og så blir det hevdet at det er toleransen av homofile som ligger til grunn for samfunnssplittelsen. Henrett dem - og så hva da?
Forskjeller er problemet?
Om og om igjen oppdager man at hvis det finnes kulturelle forskjeller mellom et vestlig storsamfunn og en muslimsk innvandrerkultur som skaper adskillelse, blir førstnevnte oppgitt av en rekke politikere, professorer og rikssynsere som problemet. For å slippe å innrømme at islam er i bildet, kaller man dessuten muslimer "innvandrere" - selv om mange av dem er født i Norge, og selv om man dermed etterlater det inntrykk at bl.a. hinduer fra India, buddhister fra Vietnam og katolikker fra Chile tar anstøt av alkoholforbruk i samme grad som muslimer med røtter i pakistanske landsbyer.
Blir degget med av eliten

Frivillighed ? "It is a war"
- "Interestingly, the Tunisian author and feminist Samia Labidi, president of A.I.M.E., an organization fighting the Islamists, recounts that she personally started wearing the veil before puberty, after Islamists told her the hijab would be a passport to a new life, to emancipation. After a few years, she realized she had been fooled and that the veil made her feel like she was "living in a prison." At first, she could not bring herself to stop wearing it because of the constant psychological pressure. But the 1981 ban on the hijab in public places forced her to remove it, and she did so for good.
- Labidi's experience suggests that in both Tunisia and France the recent banning of the hijab has actually helped Muslim women who are subject to Islamist indoctrination. (fotos © Snaphanen, 1 : Sultan 2. Labidi)
- For Islamists, the imperative to veil women justifies almost any means. Sometimes they try to buy off resistance. Some French Muslim families, for instance, are paid 500 euros (around $600) per quarter by extremist Muslim organizations just to have their daughters wear the hijab. This has also happened in the United States.

- Indeed, the famous and brave Syrian-American psychiatrist Wafa Sultan recently told the Jerusalem Post that after she moved to the United States in 1991, Saudis offered her $1,500 a month to cover her head and attend a mosque.
- But what Islamists use most is intimidation. A survey conducted in France in May 2003 found that 77 percent of girls wearing the hijab said they did so because of physical threats from Islamist groups.

- A series in the newspaper Libération in 2003 documented how Muslim women and girls in France who refuse to wear the hijab are insulted, rejected, and often physically threatened by Muslim males. One of the teenage girls interviewed said, "Every day, bearded men come to me and advise me strongly on wearing the veil. It is a war. For now, there are no dead, but there are looks and words that do kill."
Weekly Standard - The Veil Controversy Islamism and liberalism face off


Erigerede gejstlige
lesbisk, feministisk svensk fotograf med et billedunivers der er en anelse søgt og ideologisk. Er tidens mest brændende problem nazistiske paver der hader kvinder?
Två nazister våldtar kvinna
Vid fyratiden på eftermiddagen började teamet förbereda fotograferingen vid en avskild fontän i närheten av Piazza del Popolo i centrala Rom. På bilden våldtar två nazister en kvinna medan sex kardinaler, med erigerade penisattrapper i trä, ser på.



View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net