søndag, juni 19, 2005

Kristne svin

"Integrationen" skrider planmässigt främ - indsändare JP/Århus
Jeg vil ikke være jaget vildt
Af Else-Marie Bak, Emmasvej 13, 1. Brabrand
Else-Marie Bak, mor til kronikøren Hans Peter Bak, skildrer, hvordan forholdene er, når hun færdes i sit eget kvarter.
UNDSKYLD, JEG ER dansker. Jeg er oven i købet kvinde. Undskyld, jeg ved godt, det ikke var pænt af mig at befinde mig (lovligt) på det fortov, som den mandlige arabiske bilist ville krydse (ulovligt) - ja, han blev endda så forskrækket, at han kom til at råbe »Led møgluder« til mig. Han mente det nok slet ikke, så undskyld...
...og undskyld, at jeg bad en mand fra Afrika om at lade være med at sidde at lege med sin lighter i bussen sådan her: tænd-sluk, tænd-sluk ca. 500 gange. Det manglede da bare, at han ikke skulle have lov til at lege - det bliver man da aldrig for gammel til, og åben ild er da flot, så pyt med at det var helt op til nakkestøtten på sædet foran, hvor der sad en ung pige med laaaangt hår.
Og undskyld, at jeg nævnede det for chaufføren, så lighterlegeren blev smidt ud. Han mente sig da også i sin gode ret til at hævde, at jeg både skulle skydes, maltrakteres med kniv og voldtages.
Jo, det har han da lov til at sige, for vi har jo ytringsfrihed her i landet, ikke? Og for ham var jeg jo bare en kvinde, så undskyld, undskyld, fordi jeg er sådan et kristent svin.
Undskyld, det har jeg fået at vide mere end én gang, så det må jo passe, undskyld.
Den seneste, der gjorde mig opmærksom på det, var en tildækket afrikansk kvinde, der ville være så sikker på, at jeg forstod, hvad hun sagde, at hun stak sin langemand helt tæt op til mit ansigt og sagde (undskyld): »Fuck dig«... og hun gentog det maaaaange gange sådan her: kristne svin - svin - svin - svin - svin o.s.v. og »Fuck dig - fuck - fuck«.
Undskyld, og gentagelse er bestemt udmærket, hvis man vil være helt sikker på, at budskabet er forstået. Undskyld, hun kunne jo heller ikke vide, om jeg er imbecil .... så undskyld.
Undskyld, hvis sprogskolerne underviser i en sådan tiltaleform, er det da heller ikke nemt.
Så får man jo den opfattelse, at sådan tiltaler man danskerne... med luder, svin, fuck og mere til, så undskyld...
Og undskyld - min søn skulle da heller ikke bare sådan komme cyklende i Gellerupparken og derved passere en gruppe arabiske mænd med den der store sorte hund i lænke. Tænk, de blev så bestyrtede, at hunden blev sluppet løs med en kommando, og den spænede halsende efter min søn. Ja, undskyld, men den stakkels hund blev forfærdelig stakåndet. Og undskyld, at min søn ikke lod sig indfange - han er forhenværende cykelrytter med licens. Den stakkels hund var jo nok sulten... undskyld.
Racisme er at true på køn, race og religion.
Jeg vil ikke finde mig i at min familie skal være jaget vildt for indvandrere.
Jeg vil ikke finde mig i at blive tilråbt som møgluder af mandlige indvandrere.
Jeg vil ikke finde mig i at blive hånet som kristent svin af indvandrere.
http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3114272/
Dansk Folkeparti står til en fremgang på fire mandater og dermed 28 pladser i folketingssalen.
De Konservative mister et mandat og ryger ned på 17, mens Enhedslisten også står til at vinke farvel til en plads i Folketinget og nøjes med 5. De Radikale står uændret i meningsmålingen.
/ritzau/
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3114846/
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net