mandag, juni 20, 2005

Politisk vold

jeg forestiller mig at dette var overgået et lille dansk parti, fra Enhedslisten til Johnny Hansens 22 nazister.. Hvilket ekko i media:
Emmas kommentarer: Pusselbitarna börjar falla på plats nu
Ju mer jag tänker på det, desto mer vansinnigt känns det hela. Man hann inte reflektera så mycket över det då, när det hela inträffade. Jag kan ju faktiskt inte heller säga att jag minns mycket av vad som hände, eftersom jag bara var vid medvetande till hälften. Efteråt var allt mest som ett 1000-bitarspussel där bitarna tycktes omöjliga att hitta. Men de har börjat falla på plats nu.
Gabriellas funderingar: Vem är en liten lort?
Natten till nationaldagen den 6:e juni var jag på fest med min sambo och mina partivänner. Vi hade hyrt kvartersstugan på Skansvägen i Rottne, och åt silltallrik och drack lite öl, spelade musik och pratade. Det var länge sedan jag var på en så rolig fest med partivänner, eftersom jag har en liten son som behöver ha sin mamma hemma och jag är ju plötsligt inte lika flexibel och fri längre. Just den här kvällen låg han dock och sov hos sina underbara farföräldrar.

http://www.sdkuriren.se/nyheter.php?action=fullnews&id=582
http://www.sdkuriren.se/nyheter.php?action=fullnews&id=604
Nu vädjar SD om internationell hjälp
Våldsamt attentat mot Sverigedemokraterna
Massmedia och riksdagspartierna fördömer inte attentatet - nu vädjar Sverigedemokraterna om internationell hjälp
Natten till nationaldagen utsattes Sverigedemokraterna för ett våldsamt attentat. Personer fick föras till sjukhus och bilar och lokaler slogs sönder då maskerade vänsterextremister attackerade en tillställning som Sverigedemokraterna hade utanför Växjö.
Två dagar efter attentatet är det knappast några massmedier som rapporterat om det. Regeringen och riksdagspartierna svarar med tystnad och har ännu inte gått ut och fördömt attentatet.

http://www.sd-kuriren.info
Rejält fall för svensk tillväxt
som tidligere sagt: Hold øje med Sverige de 2 næste lavkonjunkturer:
I fjol toppade Sverige tillväxtligan, i år är fallet brant ned till en tiondeplats. En ny undersökning av konsultföretaget Grant Thornton visar en minskning av andelen snabbväxande företag i Sverige från 24 till 13 procent, skriver TT. Länder som USA, Hongkong och Indien har nu en extremt hög tillväxt. Som en förklaring till Sveriges fall anges brist på kvalificerad arbetskraft. Arbetslösheten bland akademiker är hög med de har inte rätt kompetens.
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65383051_854__,00.html
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net