mandag, oktober 31, 2005

Relevant valg-tema for en overborgmesterkandidat?

Bondam kalder kommunens beskæring af buskene for "magtfuldkommenhed". Nok orienterer Radikal politik sig mod "de nære ting", "intimsfæren" og "etik og moral", som det hedder, men skulle Bondam ikke hellere interessere sig for alle de 2.g ére, hvis kæreste sport det er at gennembanke bøsser i parken om natten ? (Ekstrabladet idag) Alle De Radikales valgplakater har nederst teksten: "Radikal i det ny København". Hvad er det ? Kommunen er den samme. Spiller det på "New Labour" eller "Ny-dansker" ? Og en af Bondams plakater bærer teksten "Lækker storby" (!?)

Her iøvrigt en idyl fra Ørstedsparken i eftermiddag. "Bøsseparken". Pt. hvor jeg deværre ikke har hund, kommer jeg der sjældent. Svært at fatte det er 1. november i morgen. Parken var som på en septemberdag.
foto © webmaster

-iøvrigt er jeg overbevist om, at hvis folk vidste lidt mere om Ritt Bjerregaard, ville hun ikke have en chance for at vinde overborgmesterposten. Hendes seneste forlsag, at kommunen ikke skal handle med virksomheder der ikke har etnikkere ansat, er ulovligt. Hendes indgreb overfor friskoler og vilje til at bestemme hvilke elever der skal gå hvor, passer næppe heller de fleste. endelig er en Radikal kandidat her, forbløffet over hendes uvidenhed:
"Hvis man skulle give dem mellem 0 og 5 borgmesterkæder, hvor mange skal de så have?
Det mest slående ved aftenen var, hvor dårligt Ritt rent faktisk kender København. Direkte adspurgt om skoleforhold i København fik man aldrig noget egentlig svar udover standardiserede test. Og hvad angår trafikale forhold blev jeg aldrig klog på om socialdemokratiet går ind for bompenge, roadpricing oder was? Og vil hun rive den sorte terminal på Rådhuspladsen ned eller lufter hun bare sin arkitetoniske aversioner. Endelig når hun taler over tiden, og bliver afbrudt af ordstyren kyser hun ham til at holde kæft til hun er færdig...ikke videre sympatisk.
For denne præstation får hun kun 1 borgmesterkæde. Hende er jeg er ikke tryg ved skulle administrere København."
"Anderledes sikker fremstod Søren Pind, ja jeg vil næsten driste mig til at kalde ham en storslået taler og politisk kommunikator. Og han kender fandme sin by.... og forvaltning. Bare han dog ville føre en anden politik. Men alt andet lige kan han dog forsvare sin politik. Og mindet om taletiden ordstyreren, spørger han pænt, om hvor lang tid han har tilbage af sin taltid og gør sig hurtig og klart færdigt.
Jeg synes faktisk kan fortjener 4 borgmesterkæder.
http://www.margrethewivel.dk/blog.asp?id=17

Det "kønsneutrale" ægtesskab vedtaget
på S-kongressen. Personligt er jeg indifferent, men på dette område er Sverige stadig "Nordens USA". Der er mange frikirkeligt meget religiøse - og så er da islamisterne. Men det "struntar" de socialdemokratiske samfundsingeniører da i. De har alligevel aldrig rigtig brudt sig om at der findes to køn:
Social Democrat Congress Approves Gay Marriage
Prime Minister Göran Persson promised in his opening address a major increase in support for the elderly. This was repeated by Health and Welfare Minister Ylva Johansson, who also called for gender-orientation neutral marriage, which was approved by a vote of congress delegates.
*******
The motion also criticized the United States for maintaining the death penalty and for its opposition to the International Criminal Court.
http://www.sr.se/cgi-bin/International/nyhetssidor/artikel.asp?ProgramID=2054&Nyheter=&artikel=724055

Tog Tim Jensen også for meget LSD ?
hans sværmeri for og bagatellisering af hvad der kan koste i hundrevis af liv, for idealer om "det sande liv", som er overvintret i hans hjerne siden 1968, er ganske utrolige. Har den ny direktør Plummer fluldstændig glemt sin kritik af DR ? Hvordan kan DR forsætte med at lægge hele sin religionshistoriske vægt på denne blanding en en islam-megafon og et tågehorn ? Deadline igår om de terror-anholdte "danskere":
Nynne Bjerre Christensen, DR: Er det her i virkeligheden et banalt ungdomsoprør?
Tim Jensen: “Jeg vil ikke kalde det banalt, for jeg vil ikke banalisere unge og deres ungdomsoprør, og jeg synes vi kan savne ungdomsoprørere. Folk som mener de har en vej, de kan anvise, som de mener er bedre end den alle vi andre har der er gamle og gået i stå… Man bliver nødt til at være opmærksom på hvilke faktorer der er i vort samfund og i verden idag som kan føre unge til at gribe til den slags, som i gamle dage mundede ud i Bader-Meinhof-gruppen og den slags.”
Nynne Bjerre Christensen, DR: Hvis man har det her fokus, hvordan reagerer man så på omgivelsernes kritik?
Tim Jensen: “Jeg kunne være fristet til at sige hvordan jeg reagerede på min mors kritik dengang jeg tog LSD og gik i gymnasiet. Hun sagde det var en virkelighedsflugt - gu’ var det ej en virkelighedsflugt. Jeg vidste hvad virkeligheden var. Jeg vidste jeg ikke var på flugt fra noget, jeg var på vej mod den sande virkelighed. Det var de andre der tog fejl, der ikke var nået det rigtige sted hen.”
Nynne Bjerre Christensen, DR: Vil det sige at de her mennesker nu om fem år vil sige ‘vi tog fejl?’
Tim Jensen: “Jeg ved ikke om jeg tog fejl, jeg syntes faktisk jeg havde en stærkere vision i livet den gang… Hvis samfundet synes vi er ok, så begynder vi også at synes samfundet er ok.“ se videre på Urias:
http://www.uriasposten.net
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net