tirsdag, november 15, 2005

Valget

følges nogenlunde løbende her, selvom jeg mentalt har indstillet mig på Den Evige Ritt. Men også "min" kandidat må jeg jo følge til dørs.(Se nedenfor).
Exit poll kl. 19:30 (i parentes 2001
S (26,9) 36,0
R (8,5) 11,7
K (6,6) 7,1
SF (14,9) 12,1
DF (7,7) 7,4
V (19,2) 15,0
Enhed (8,1) 8,9
Andre 5,9
Gallups exit poll i KøbenhavnFra klokken 19.30

Hvis man regner De Radikale med til Venstrefløjen, giver det 68 % af samtlige stemmer. Når jeg tænker på S & R kontra SF og Enhedslisten, mindes jeg Tove Ditlevsen: Hendes fhv. mand Victor Andreasens nye kone var kunstmaler. Da Tove så hendes klat-malerier udbrød hun: "Jamen , Herregud, de er jo ikke engang rigtig dårlige."
Det er hvad S & R - valgts store sejrherrer - gir mig lyst til at udbryde: Jamen jøsses, de er jo ikke engang rigtige idioter. Stakkels København.
Temmelig nedstemmende og lavkvalificeret, at der er så mange stemmer i at ha været i TV ruden i 35 år (Ritt Bjerregaard). Ganske vist ved hun noget om magt og intriger, men ikke et klap om Københavnsk lokalpolitik. Mon man skal lægge noget symbolsk i at de fejrer valgaften på åstedet for seneste skuddrab på nørrebro - Café Rust ?
(411.700 stemmeberettigede i Københavns Kommune - resultat først ved midnat)

foto © webmaster


View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net