søndag, juni 18, 2006

Direkte tale

Kastholm citerer i Berlingske lørdag økonom i Verdensbanken, Sven Burmester, og undrer sig over hvor "humanisternes " vrede reaktioner bliver af:
»Kulturweekend« fra den 9. juni liggende på mit skrivebord, afventende de voldsomme reaktioner, der måtte blive den naturlige følge af nogle meget åbenhjertigt formulerede vurderinger i et stort interview i denne publikation. Men reaktionerne er udeblevet. Hvad mener man f.eks. om denne her:
»Hvis vi havde 200.000 kinesere i stedet for 200.000 muslimer i Danmark, så tror jeg ikke, vi havde noget indvandrerproblem.«
Eller dette her svar på spørgsmålet, om de tolv herostratisk berømte Muhammed-tegninger burde have været trykt
»Jeg ville have forudset store problemer, men ville alligevel have trykt dem. Muslimerne er for ømskindede, en typisk reaktion fra en i sin nuværende form fejlslagen civilisation, som bruger enhver lejlighed til at bebrejde andre sine eklatante mangler – jøder, amerikanerne og nu danskere.«
- og kommer til den ikke helt urimelige konklusion, at de ikke drejer sig om hvad der bliver sagt, men hvem der siger det. Tilregnelige folk der styres af almindelig sund fornuft, har det selvfølgelig lige omvendt. Se udførlige citater af Burmester i JP på Uriasposten: Sven Burmester om islam: “Dét er en fejlslagen civilisation”

En uddybning
fra Weekendavisen, 2001 v. Frede Vestergaard:
- Ægypten er det land, der får mest i u-landsbistand, henved 50 milliarder kroner om året. Alligevel lever halvdelen af Ægyptens befolkning for under to dollar om dagen. Hvorfor?
»Men allermest er den manglende fremgang på fattigdomsområdet funderet i landets stærke muslimske tro. (...) Når man har en overbevisning, der gør det næste liv vigtigere end det nuværende, er det selvfølgelig nemmere at tage livets tilskikkelser i stiv arm og ikke bekymre sig om dagen og vejen.«
Som modstykke nævner Burmester Kina. Kina, som får meget lidt u-landsbistand, har med held udryddet den overvældende fattigdom ved at satse på de rigtige områder: sundhed og uddannelse. »Samtidig har Kina en samfundsfilosofi, der er baseret på konfucianismen med dens eftertryk på lydighed, autoritetstro, pligt, hårdt arbejde og indlæring. Det er et helt andet fundament end muslimernes tro på, at det næste liv er bedre end det nuværende.«
»For mig er viljen til den nødvendige materielle fremgang, der sikrer fattigdomsbekæmpelsen, først og fremmest et kulturelt fænomen. Protestanter og konfucianister har den. Muslimer, hinduer og afrikanske folkereligioner har den sjældnere.«
WA 2001

Postkort fra Sverige
I de to døgn jeg var i Sverige, talte jeg 4 mord (jeg kan være gået glip af nogle stykker) To i Skåne, et på Øland og det sidste har jeg glemt. Life is cheap. Webmaster lever stadig.
Alle fotos © webmaster (klik f. større fotos)
http://www.posten.se/m/samlarfrim



























Hjemløse svenskere dør på gaden i København
Flere svenskere med sociale problemer havner i København. De er syge, hjemløse og misbrugende,og får ikke hjælp af de danske myndigheder. Flere af dem dør på gaden i København. Alligevel vil mange af dem ikke hjem.Af Katarina Blomqvist freelance journalist
http://www.husforbi.dk/

FLYGTER FRA SVERIGE TIL DANMARK.
Som beboer i København, bliver man ofte udsat for tiggere, som selvfølgelig ikke får en klink. Men jeg køber med fornøjelse de hjemløses blad "hus forbi". I juni nummeret kan man læse om hvordan København bliver oversvømmet af hjemløse fra Sverige. Rud Ellegaard fra Kbh.s politi fortæller: det er et problem, for de skal hjem (til Sverige) for at få hjælp. Det er bare mange af dem, som ikke er motiveret for at rejse tilbage til Sverige.

Mærkeligt tænker man så, for iflg. svenskerne selv og så kultur radikale i Danmark, så er Sverige jo det rene paradis i forhold til det racistiske Danmark.
Men svaret kommer i artiklen, da forstanderen for Mændenes Hjem Robert Olsen siger: Mange af disse personer er flygtet fra et rigidt og gammeldags behandlingssystem i Sverige.Flygtet? Det kan da ikke være rigtigt, skulle de danske aviser som Politiken og Information, da virkelig have glemt at fortælle sandheden om Sverige, som de jo ihærdigt lovpriser som jannah (det islamiske paradis)?
Minut Blog

Det er nutiden der tæller
Århus Stiftstidende 17. juni 2006
Af E. Normark Sørensen
ISLAM: K. Simonsen efterlyser fredag 9. juni et svar fra Lars Otto Kristensen på Uzma Latif Sørensens reaktion på Lars Otto Kristensens indlæg "Krise-rend og hop".
Her siger Lars Otto Kristensen er: Citat "Er det krise, at folk, vi ikke har brug for , er blevet fornærmede? De har mere brug for os, end vi har for dem! Det er forskellen på dem og os"!
Krisen, som Lars Otto Kristensen nævner, er den, som nogle kalder Muhammedkrisen.
Hertil svarede Uzma Latif Sørensen så med en opremsning af fortidens fortjenester på områderne naturvidenskab, filosofi, kultur, sociologi, krigskunst m.m..
Det er sikkert rigtigt, at nullerne kom fra Arabien i 1100-tallet, men er det ikke at gå ret langt tilbage for at finde noget positivt?
Så skulle vi danskere jo også dagligt gå rundt og bryste os af, at vi for mange hundrede år siden regerede over hele Norden, et stykke af Tyskland og meget mere.
Nej Uzma - det, der tæller, er hvad den nulevende generation af muslimer udretter.
Næsten alle lande med muslimsk befolkning er fattige, især hvis man ser bort fra de rigdomme, de har i deres undergrund.
Er disse befolkninger fattige, fordi de er muslimer, eller er de muslimer, fordi de er fattige?
Eller spurgt på en anden måde. Er Islam en fattigdomsskabende relegion, eller er det en relegion til trøst for fattige mennesker?
Lad mig konkretisere med et enkelt eksempel.
Egypten er et stort landområde, men den dyrkede del er på størrelse med Danmark. For 200 år siden havde Egypten og Danmark lige mange indbyggere. Efter anden verdenskrig var der cirka fire gange så mange egyptere som danskere. Ifølge FN's befolkningsstatistik forventes der i 2050 at være over 100 millioner egyptere mod knap 6 millioner danskere. Egypten har indtægter fra olie og gas, som de ikke selv har skabt. Fra Suezkanalen som de har taget gratis. Fra Aswan dæmningen som de vist fik foræret af Sovjetunionen. Fra landbruget som de på grund af Nilen og et venligt klima kan høste op til tre gange årligt. Og turismen giver gode indtægter. Den er baseret på en høj badevandstemperatur, som nulevende egyptere ikke har skabt, samt forfædrenes strålende kultur fra før egypterne blev muslimer.
Alligevel er Egypten i dag et fattigt land, som modtager mange milliarder i bistand fra andre landes arbejdende befolkninger.
Så er det jeg gerne vil have Uzma Latif Sørensens svar på, om den egyptiske befolkning, som hovedsageligt har været muslimer i de 200 år, hvor det er gået stærkt nedad bakke, er muslimer, fordi de er fattige, eller om de er fattige, fordi de er muslimer?
I og med at flere af 11. september-terroristerne var egyptere, kan man måske konkludere, at det, man er bedst til, er, at producere mennesker og slå mennesker ihjel. Det kan man ikke undskylde med en glorværdig fortid for mange hundrede år siden.
Og helt uden for spørgsmålet til Uzma, vil jeg tilføje, at det var den forhenværende egyptiske ambassadør Mona Omar, som førte an i et skingert angreb på Danmark på grund af nogle tegninger. Ja - hvad kan man næsten også gøre gøre andet, hvis det hele ligger i ruiner på hjemmefronten.





Den som tänker danskt tänker dumt

Anden sure artikle fra Expressen, helt uden et egentligt referat af den perlerække af talere der var tilstede, og helt tilegnet et angreb på Lars Hedegaard og Danmark. Hvor blev Ibn Warraq, Roger Scruton, Paul Scheffer og ti andre kapaciteter af. Hvad er Svenssons ærinde?

Grisemetaforerne "pølse" og "flæskesteg" antyder et had hos skribenten, som har større psykologisk end politisk interesse. Bemærkelsesværdigt at en mand der skriver så infantilt og emotionelt, kan være kulturredaktør på en landsdækkende avis.

"Korvkampen hårdnar"

Av Per Svensson

- En populär idé i Danmark är att Sverige är annorlunda. I Danmark säger man fritt vad man tänker, medan man i Sverige inte vågar erkänna att man tänker som i Danmark.

Jag sitter i ett vackert vitt rum på Avesta herrgård - i en miljö mättad med syrendoft och svensk historia, Gustav II Adolf på väggen och järnbruket på andra sidan forsen - och jag är rätt övertygad om att det är något i grunden fel med där danska idén.Att den svenska debatten, för att ta ett exempel, inte alltid och som en självklarhet utgår från att muslimer i egenskap av muslimer är ett problem och ett hot behöver inte bero på att den svenska debatten lider brist på dansk frimodighet. Det kan i stället bero på att många svenskar faktiskt har en annan syn på sin omvärld än den rör-inte-min fläskesteksmentalitet som tycks ha blivit politiskt korrekt i Danmark.[..]

I Danmark är tydligen annorlunda. Den danska identiteten ligger fast och har gjort det så länge Pia Kjaersgaard kan minnas. Gränsen mellan det danska och det främmande är därför en Berlinmur som hela tiden måste övervakas och patrulleras.

- Årets just avslutade upplaga Ax:son Johnson-stiftelsens Engelsbergseminarium i Avesta var ägnat ämnet The Secular State and society, det vill säga religionens, framförallt då islams, allt större roll i politiken:Ett av de mer anmärkningsvärda inläggen gjordes av en dansk.Han slog fast att muslimer inte låter sig integreras i dansk kultur. Ett sådant påstående bygger på vissa grundantaganden, till exempel att begreppen muslim och dansk kultur inte bara är oförenliga utan också oföränderliga. Vilken märklig och trist syn på världen. Som om ingenting hade hänt i Danmark sedan korven blev röd?

Som om det bara fanns två möjliga alternativ för den hotade danska kulturen. Antingen gå ner i bunkern och slåss till den sista polsen. Eller också kapitulera för hotet, alla dessa "muslimer", och gå under.Det där är en retorik man känner igen från andra tider, och andra länder, som trott sig inbegripna i ödeskamper. Det var lite skakande att urskilja sådana tankefigurer hos en dansk intellektuell, Lars Hedegaard, som en gång i tiden var chefredaktör för den danska fintidningen Information.Desto roligare att därefter sitta vid ringside under seminariets verkliga - tungviktsmatch: Ayaan Hirsi Ali, världsberömd och stenhård islamkritiker, mot Tariq Ramadan, nästan lika känd omslagspojke för idén att också islam kan moderniseras och europeiseras. Det var en strålande skarp debatt som eftertryckligt visade att den som tänker danskt tänker dumt.









View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net