mandag, juli 17, 2006

"I was almost hysterical."

Beirut - det ny Mallorca. Guld og hash er vel stadig billigt ? Og et lille put bagfra? Kvinders hysteri er ikke noget at spøge med. Nu om dage er hysteri en agtet universitetsdisciplin i Sverige, "Landet annorlunda". Man kan få et professorat i det og en rigspolitiker-karriere:

"As a British taxpayer I feel totally let down."
Mrs Kaaki, from Cheshire, who works on a Beirut magazine and is married to a Lebanese journalist, Khayri, also 30, encapsulated the frustration felt by many Britons caught in the crisis.
"The French got hundreds of their people out yesterday, many Greeks left days before that but it has taken this long for the first British ship to come," she fumed.
"The bombs have been getting closer and closer and last night was just it for me - I was almost hysterical."

Briton's broadside as Beirut evacuation finally begins

Agurketid = reprisetid
Aje Carlbom vs. "eliten"
Overlegen analyse og fremstilling af Sveriges dilemma. Let forståeligt for ikke -antropologer. Hvordan går det et etablissement der klynger sig til en illusion ?


"So klammert sich der Schiffer endlich noch
Am Felsen fest, an dem er scheitern sollte"
(Goethe, Torquato Tasso)

Rolig, det rammer de underste først.

”IDÉEN OM STRUKTURELL RASISM DÖLJER DET VERKLIGA INTEGRATIONSPROBLEMET” word dokument

Blogging, DR style
så jeg desværre også . Livet er for kort til public service:
Deadline om Weblogs - som at se maling tørre

Dansk Folkeparti vill utreda danska medborgare i Libanon
foto © webmaster
trods Enhedslistens kvababbelser (TV-Avisen) et helt legitimt spørgsål at stille, eftersom en del må antages at have fået medbogerskab på billige og falske præmisser i Nyrup/Jelveds tid. Hvorfor er disse mennesker danske og på hvilken måde? Deres flygtningestatus bør selvfølgelig granskes:
Dansk Folkepartis utrikesordföranden Søren Espersen vill i folketinget att integrationsministern Rikke Hvilshøj och sysselsättningsministern Claus Hjort Frederiksen påbörjar en undersökning om vilka av de evakuerade danska medborgarna från Libanon som erhåller offentliga bidrag och om dessa semesterfirande danskar i alla fall står till den danska arbetsmarknadens förfogande.
- Evakueringen av tusentals danska medborgare i Libanon ger oss en enastående möjlighet att undersöka vilka personer det handlar om och om dessa erhåller ekonomiska bidrag i Danmark, säger Søren Espersen.

SD- Kuriren

se DF´s pressemeddelese

Slutningen på en æra

og Rifbjerg sælger sit spanske luksushus for 8 mio kroner. Hvem ved, måske vi går en periode imøde uden pseudokunstnere og politiske hyklere som Rifbjerg ? Man har lov jo at håbe selvom stærke kandidater er undervejs: Ib Michael og Hanne Vikebe Holst. Rigtige trivial-pampere.
Den spanske borgerkrig er stadig et tabu for mange spaniere selv om det er 70 år siden krigen begyndte. Men nu kaster historikere et ny lys over perioden og måske er tiden moden til et mere positivt syn på general Franco? Historiker Morten Heiberg er gæst.
Deadline - Franco, en antikommunistisk helt
foto © webmaster
måske var det i virkeligheden Rifbjergs synspunkt i alle de år han uden problemer boede i Francos diktatur? Det får vi næppe at vide. Må en kunstner ikke tjene penge ? Jo, naturligvis. Ribjerg tjente bare for mange af sine i DDR.
Kunstnerisk: Hvem husker litteratur-historien, ham eller fætter Stangerup, Hjalmar Söderbergs begavede dattersøn. Ensom,fordrukken og sølle.? Gæt selv. "Amagerdigte" (1965) skulle være gode. Jeg har desværre fuldstændig glemt dem.

Interne spændinger

i en skånsk kommune. Skulle nogen forresten få øje på den - indtil videre - forsvundne svenske valgkamp, må de endelig underrette webmaster. (blicher1@yahoo.dk)






Häktet fullt av invandrare
da der ikke er nogen fri, folkelig debat i Sverige, må man tage sig ud på nettet for at undersøge hvad der foregår. (Dette uanset hvad Jan Guillou , Liza Marklund m.fl. skriver i Politiken og DN. De er i denne forbindelse intellektuelt uhæderlige, virkeligheden modsiger dem, nu befolkningen ikke får lov.)
"Jag jobbar inom kriminalvården och ser med egna ögon att ca 80 procent av dom intagna är invandrare. Detta påtalar vi och polisen hela tiden, men massmediala kriminologer lägger locket på. När skall vi börja tala om problemet på allvar? Att påpeka detta är inte att vara rasist ! Men problemet är en tickande bomb. När exploderar den ? Trots att vi är i valtider, är det inget politiskt parti som vågar ta upp detta .Fegt !"
Flahsback

"They think they have won the debate"
"The Government, and Tony Blair, the Prime Minister, are fundamentally deluded about the nature of Islam," he insists. "Tony Blair unintentionally revealed his ignorance when he said, in an effort to conciliate Muslims, that he had 'read through the Koran twice' and that he kept it by his bedside.
'The day is coming when British Muslims form a state within a state'

"Folk är sjuka och det stinker"
nødsstedte svenskere, Expressen, radio
helt på skideren. Det er "för jävligt". Nu har de ikke engang Leila Freiwalds at fyre. At det mellemøstlige vanvid, nu er blevet svensk indenrigspolitik, kan kun kaldes en tragedie og en historisk dumhed.





Dream on
den danske befolkning er ikke Radikal, bortset fra nogle journalistuderende i Oluf Palmes Gade i Århus, nogle statskundskabsstuderende, også i Århus, og nogle mosgroede RUC lektorer, der lever i deres egen ghetto på en mark syd for København.
Det er ligegyldigt hvordan partiet vrider og vender sig. De har diskvalificeret sig selv. Lad os håbe for Danmark, i mindst én generation endnu.
På den anden side - erindringsløsheden fødes på ny hver dag, så man kan ikke vide sig sikker.
- Nu skal Khader slås med Vestager om formandsposten - hvem i alverden vil satse deres penge på nydelighedsikonet "Not in my backyard Vestager?"
Hvor lægger dynastiet Helveg (begge ben i den blå luft) sin stemme? Også på sig selv? Vi har de politikere vi fortjener.
(kimpollage- Polemiken)
Statsministerposten er ikke det centrale for de radikale. Hvis socialdemokraterne kan imødekomme radikale krav, bør Det Radikale Venstre kunne lægge stemmer til en socialdemokratisk statsminister. Sådan lyder den kontante udmelding fra den radikale arbejdsmarkedsordfører, Elisabeth Geday.
"For mig er det ikke afgørende, at Jelved bliver statsminister. Vores politik er det afgørende, og jeg sætter noget madding ud først og fremmest i forhold til Socialdemokraterne," siger hun og nævner fire klare krav:
Ny uddannelsespolitik, afskaffelse af 24-årsreglen samt en skatte og afgiftsreform."
Hvis Socialdemokraterne kan give flertallet, har vi mulighed for at udføre vores politik. Hvis ikke, er vi fortsat i opposition. Jeg ved, hvor svært det er for Socialdemokraterne at acceptere en radikal statsminister, så det bør ikke være den post, det kommer an på," siger Elisabeth Geday og afviser dermed ikke, at Helle Thorning-Schmidt kan bliver statsminister med radikal opbakning.
Information

Fuldstændig respektløst
man har da ikke andet end ærgrelser.

Står Beirut til rådighed.....
for arbejdsmarkedet?

Helt uanstændigt spørgsmål. Espersen bliver da også mer og mer usmagelig. Ren hetz. Føj, siger jeg bare:
Først måtte de evakueres fra Libanon på grund af det israelske angreb på landet. Nu kræver Dansk Folkeparti så, at regeringen iværksætter en undersøgelse af, om evakuerede danske statsborgere fra Libanon modtager offentlige ydelser, og om disse ferierende danskere i givet fald står til rådighed for arbejdsmarkedet.
- Evakueringen af tusindvis af danske statsborgere i Libanon giver os en enestående mulighed for at undersøge, hvilke personer det drejer sig om, og om de pågældende modtager overførselsindkomster, herunder kontanthjælp og dagpenge i Danmark, siger Dansk Folkepartis udenrigsordfører, Søren Espersen.
DF vil undersøge evakuerede for at fuske

"Det kan man ikke...............
så må man låne" som min gamle regnelærer sagde, dengang før lommeregnernes tid. Kuglerammer havde vi vel. At låne Sveriges regering penge til at financiere indvandringen for ( små 300 mia om året), svarer til at låne en alkoholiker penge til at drikke for. Der er ikke rigtig nogen fremtid i det:
Av någon anledning går det alltid ekonomiskt bättre för Sverige just under valår. I år går det tydligen alldeles särskilt bra. Finansminister Per Nuder (s) är direkt lyrisk,och ger vallöften om kostnadskrävande reformer till de flesta viktiga väljargrupper.
Ett ämne som i det sammanhanget helt har tappats bort är den svenska statsskulden. Denna uppgick i våras till mer än 1.200 miljarder kronor.
1.200.000 miljoner!
Som framgår av diagrammet ovan minskade statsskulden något från 1998 till 2001, men har sedan dess åter stigit varje år.
Detta kan jämförs med t ex Danmark, som nu till stor del betalat av sin statsskuld. När ska Sverige betala av sin gigantiskastatsskuld? Om det inte sker när det ekonomiskt går bättre än någonsin för Sverige - när ska det då ske? Per Nuder föredrar att leverera valfläsk- så mycket att man kan tala om ett helt fläskberg.

SVIC , pdf. side 1

Polisen medverkar vid hemtagningen av svenskar i Libanon
Rikskriminalpolisen har sänt åtta poliser till Libanon, Syrien och Cypern för att underlätta hemresan för svenska medborgare som vill komma hem till Sverige.

Tungetale

foto webmaster
Dobbelt-op Hvis det er rigtigt, at den navnkundige Abu Laban taler med mere end én tunge, er islamforsker Jørgen Bæk Simonsen den anden. De er som to dråber vand i en efterårsstorm. Hvad den ene siger, bifalder den anden som et hult ekko.
Tag nu f.eks. deres syn på prædikanten Tariq Ramadan, en intellektuel Laban, der af princip siger noget ét sted og noget helt andet et andet sted, fordi det nu engang er det mest snedige, når man i sit inderste drømmer om at erobre hele verden. Ramadan kender med Labans ord både »fundamentet, som de europæiske demokratier hviler på«, og »hvad det betyder at være muslim«.
»Jeg tror ikke, at Tariq Ramadan skjuler noget«, konkluderer Abu Laban. Det tror Jørgen Bæk Simonsen heller ikke. »Jeg mener helt klart ikke, at Ramadan er en trussel«, udtaler forskeren, hvis blå-blå øjne ikke ville kunne se en trussel, om den så gik i skriggult eller havde hajtænder.
- Laban og Simonsen er det ny par nr. 7 i cykelarenaen. I Bilka ville vi klappe henrykt i hænderne: Tag to, betal for én. I baren ville vi skåle på den herlige happy hour, for der er dobbelt-op på Laban og Simonsen, og tømmermænd, dem får vi først i morgen.
Mikael Jalving, Groft Sagt, Berlingske

"Hverdagsvolden"
som journalister, politikere og kriminologer kalder det, i et forsøg på at trivialisere hvad der i virkeligheden er en pågående krig. Man spørger sig hvordan de udholder det. Det er slemt nok, bare at læse om.
- Én case story ud af små 70.000 årlige tilfælde.
Förra sommaren blev Jonas Bredford, 40, halvt ihjälslagen tidigt en morgon under sin runda som tidningsbud på Väster i Lund. Nu är polisutredningen nerlagd och han får leva med sina skador och minnesluckor – fylld av ångest och ovisshet inför vad som hänt och vem som ville honom så illa.
– Jag känner ett stort äckel över att ett sånt svin ska få gå fri. Och jag minns fortfarande inte ett skit av överfallet och tiden däromkring, säger Jonas Bredford. [..]
Vad han utsatts för var ett regelrätt mordförsök. En summering av skadorna talar sitt tydliga språk. Brott på skallbasen, tio tänder utslagna i överkäken, vänster underben krossat, nedsatt hörsel på ena örat. Plus den svåra hjärnskakning som orsakat bestående minnesförlust. – Jag tror att den som gjorde detta måste ha använt en kofot. Så djupa var kratrarna i skallen. Det räcker inte ens med ett basebollträ för att åstadkomma det, säger Jonas Bredford.

Misshandeln gör ont än i dag

Velfærdssamfund ?
Ethel är 92 år och helt blind. Men det räcker inte för att få en plats på ett äldreboende.

Landskrona kommun mörkar integrationsenkät
hvis man ikke bryder sig om svarene, skal man jo lade være at spørge:
Landskrona kommun har sekretessbelagt en stor enkätundersökning där 1500 Landskronabor tillfrågats om deras syn på invandring och integration.
Landskrona Posten har vid upprepade tillfällen begärt att få ut Integrationsbarometer 2006, som den stora enkäten heter. Enkäten gick ut till 1500 Landskronabor i början av året. 700 personer bosatta i kommunen svarade och det sista svaret fick kommunen in för fyra månader sedan. I veckan som gick beslutade Landskrona kommun sig för att sekretessbelägga undersökningen.
Skälet till kommunens nej motiveras skriftligt av stadsjurist Marie Pettersson. När det gäller begäran om att få ta del av rapport över Integrationsbarometern 2006 skriver hon att den "ännu inte föreligger".

Helsingborgs Dagblad

Alla enkätfrågorna i PDF-format

Raoul Wallenberg

foto Geoff Cain, © webmaster
Raoul Wallenberg døde, før han fyldte 40. Ingen ved hvordan. Men man ved hvorfor. Han blev myrdet for at forsøge at afværge, hvad ingen stat ønskede at standse: Hitlers mord på Europas jødedom.
Af Geoffrey Cain

Fakta
Geoffrey Cain er mag.art og formand for Raoul Wallenberg-Foreningen

Da Raoul Wallenbergs bil forlod Budapest 17. januar 1945 med retning mod Debrecen, har den unge svensker næppe anet, at det ikke kun var marskal Rodion Malinovski fra den fremrykkende røde hær, der havde sat ham stævne, men også selve skæbnen. Køreturen til Debrecen blev i hvert fald den sidste gang, han optrådte som frit menneske, og kort efter forsvandt han for altid i en bundløs sovjetisk afgrund, der allerede havde opslugt millioner. Nu pegede nemesis på ham.
- Wallenberg var ankommet til Budapest i begyndelsen af juli 1944 - altså for nøjagtig 62 år siden - som svensk ambassadefunktionær med den særlige mission at redde så mange ungarske jøder som muligt fra Hitlers dødsmaskine. Men mærkeligt nok så det i starten ud til, at der ikke længere var brug for nogen hjælp! Situationen for Ungarns jøder havde pludselig ændret sig til det bedre, efter at landets regent, admiral Miklós Horthy, uventet havde trodset sine tyske allierede og beordret jødedeportationerne standset. Men desværre lovlig sent. 437.000 jøder var allerede blevet sendt til Auschwitz i maj, juni og juli samme år, og nu - i hvad der så til at være en ufarlig periode - var der kun ca. 300.000 jøder tilbage, alle meget forskellige og svære at sætte tal på.

En helt, der blev ofret

En fornærmelse

for 30 år siden hørte jeg den "lille fede" sige de samme platituder, som allerede da var en fornærmelse mod min intelligens. Dette har dog ikke forhindret mandslingen i at samle 3-4000 fans i Falkoner Centret, for yderligere at spæde på hans rigdom: Rolls Roycer og Californiske villaer.Var Ole Grünbaum med også ? Kan man stole på en mand der falder for sådan noget ? Guru Maharaji er stadig en fornærmelse mod ethvert tænkende og følende væsen. Vorherrebevaremig - giv mig Jesus, anytime.

Wenn jemand eine Reise tut
holder man ferie i Hitzbollah-land, må man ta´hvad der kommer. Min medfølelse har svære vilkår. Det lader til at en ny generation er vokset op, som mangler den erfaring som tidligere generationer har, af at erklære Israel krig. Syriens og Irans stedfortrædere må så erfare det. Endnu engang. De har selv bedt om det. Se seneste Hard Talk, BBC.
- Mere bekymrende er : importerer du folkeslag, importerer du også deres konflikter. Altså kan den nuværende mellemøstlige strid i høj grad blive vores strid.
Wenn jemand eine Reise tut er hat etwaz zu erzhählen, lyder en klassiker från Goethe; vad som avses med tänkespråket är att det händer alltid en del under en resa, nåt som är värt att berätta.Det ligger i resandets natur, att det oväntade sker.
Jag har en kompis som mest av allt önskar sig att få vara med om en flygplanskapning, men det var innan man störtade in i byggnader med planen utan landade på en flygplats varvid förhandlandet började.Den som reser till Libanon måste väl ändå kalkylera med att något kan ske: det finns en risk, kidnappingar, rån, överfall, kanske krig, gerillaattacker eller som nu helt plötsligt : ett fullskaligt krig.
Homo svedicus kuvösus


"Svenskfärjor" till Beirut i morgon

Hjem til Århus

Udenrigsministeriet bekymret for danskere i Sydlibanon

Religion er en psykisk sygdom
hvor meget jeg end sætter pris på Søren Krarup og Katrine Winkel Holm, så er det her vore veje skilles. Og hvor jeg nøjes med at være taknemmelig over (som Sørlander påpeger) - kristendommens iboende sækulariserende kraft, har andre nu fuld gang i det religiøse gedemarked. Proselytter hverves for enhver pris.
- Jeres undertegnede: Opvokset i en kristen-national skole, søn af en videnskabsmand - uafficeret af tro hele livet. Undtagen netop dette "kulturelt kristne" samfund vi lever i , hvor selv vores sprog er formet af kristendommen, mens vi ellers endelig har gjort os fri af den. Lidet havde vi forestillet os vi skulle til at kæmpe mod fanatiske troende igen.
- Naturligvis tror jeg ikke på overtro, det være sig astrologi eller tilfældige mellemøstlige profeter. Eller småsvindleren Guru Maharaji, der lige har været i København i et fuldt Falkonér Center, for den sags skyld.
Hvilket ikke udelukker alt det vi kan takke biblen for - ikke mindst dens litterære kvaliteter - Jobs Bog, Prædikerens Bog, Højsangen.
Men jeg forstår da sagtens at at milliarder af indbyggere i mislykkede islamiske samfund, er nødt til at have noget hinsides at tro på. Det gør det bare ikke islam mere troværdig, at den er det sidste håb midt i en social katastrofe.
Og åbenbart frygter de en indstilling som min, mere end noget andet. Jeg - den gud-løse, der er ganske uskadelig. Jeg vil bare vær i fred for andres tro, så skal de blive fri for min ikke-tro. Vi kan ikke opretholde et udholdeligt samfund, der er besat af religiøse tvangstanker. Det vil være århundredets tilbageskridt.
Interview: Farvel til religion
Jyllands-Posten 14. juli 2006, kulturweekend
Sam Harris anerkender, at der findes en åndelig dimension i tilværelsen, men han er kritisk over for især de store monoteistiske religioner, som er fritaget fra de samme krav til logik og bevis som andre fænomener i samfundet.
Af Flemming Rose, Jyllands-Postens udsendte medarbejder
[..]
Han er forfatter til en af de seneste års mest debatterede bestsellere The End of Faith: Religion, Terror, And the Future of Reason, som til efteråret udkommer på dansk. Den er inspireret af 11. september, da folk, som Harris udtrykker det, styrede fly ind i bygninger og begik massemord.
»Jeg begyndte at skrive dagen efter og afsluttede det første kapitel, mens det stadig røg fra ruinerne af World Trade Center. Jeg var naturligvis chokeret og forskrækket ligesom de fleste andre i Amerika, men på et punkt adskilte min reaktion sig fra flertallets,« forklarer han.
»Jeg blev endnu mere forskrækket, da jeg så vores reaktion på tragedien. Vi var blevet ramt som følge af en gruppe muslimers tro, af en religion, men det eneste sprog, vi brugte til at trøste hinanden med, var det samme religiøse sprog, gude-snak. Vi reagerede på religiøst vanvid med selv at blive endnu mere religiøse. Alt blev begravet i snak om himlen, om alle dem, der blev genforenet deroppe, de dræbte, der var rejst til et bedre sted. - Den slags metafysisk fantasi var det eneste, vi kunne finde på, og så begyndte vi hurtigt at tale om islam som en fredens religion, der var blevet kidnappet af ekstremister, mens min oplevelse var, at vi spadserede midt ind i en global konflikt med islam. Folk fornægtede virkeligheden, og det var skræmmende. Min motivation for at skrive bogen var at gøre det klart, at folk ikke gav sig til at styre fly ind i vores bygninger på grund af politik eller økonomi, men som følge af det, de troede om gud.«
- De moderates uærlighed
Normalt hyldes de moderat religiøse, fordi de udmærket kan forene deres religion med at leve i et moderne demokrati, mens vi lægger afstand til de radikale, men du er stærkt kritisk over for de moderate troende, hvorfor det?»På den ene side er det klart, at moderate er bedre end fundamentalister. Ingen moderat muslim vil styre et fly ind i en bygning for at komme i paradis, og ingen moderat kristen vil indrette sit liv i forvisning om, at Jesus snart kommer tilbage for at frelse verden, så i den forstand ønsker jeg, at fundamentalister skal blive moderate.
- Jeg er også parat til at acceptere, at vi ikke kan gøre 1,4 mia. muslimer til moderate, endsige til ateister eller sekulære på én gang. Det kan være nødvendigt med en overgangsfase, man er nødt til at finde ud af, hvordan islam kan reformeres. Men når det er sagt, så mener jeg, at der er store problemer med moderat religiøse. De moderate dækker over fundamentalister i den forstand, at de insisterer på respekt for religiøs tro, respekt for irrationelle påstande om virkelighedens natur, forhold, der sår splid og ulykke. De moderate synes, at det er i orden at så splid, og de er ikke villige til at sige noget kritisk om dem, der opdrager deres børn til at blive kristne, muslimer eller jøder. Jeg mener, at disse skel fører til utrolig meget lidelse. Desuden er de moderate intellektuelt mindre principielle og konsekvente end fundamentalister. Hvis man læser de hellige bøger, så er det svært at finde gode grunde til at være moderat. Skrifterne siger ikke: Vær moderat, lad være med at tage disse passager bogstaveligt. De siger tværtimod, at man skal efterleve hvert eneste ord.
- I Bibelen kan man finde grunde til at være antisemit, til at tro, at Jesus vender tilbage og straffer alle syndere ved at kaste dem på bålet. Man skal dræbe folk, hvis de har andre guder, hvis de er utro, hvis de arbejder på helligdage, man skal dræbe sine børn, hvis de svarer igen. For mig står de religiøst moderate på et ustabilt teologisk fundament, samtidig med at de er med til at give fundamentalisterne legitimitet. De moderate er ikke ærlige om, hvorfra de får deres moderation. De får den ikke fra de hellige tekster, fra skriften, de får den fra vores moderne virkelighed, for de har som følge af videnskabens fremskridt måttet tage et opgør med nogle af religionens begrænsninger, men de vil ikke indrømme det. De plukker selektivt fra skriften, vælger de passagerer, der passer dem, og ignorerer andre, men der findes ikke noget troværdigt grundlag for at gøre det.«
Som psykisk sygdom
Men de moderat religiøse kan vel ikke være det største problem?»Det handler om nogle meget enkle principper for, hvad vi kan vide om verden og den måde, vi taler om det. Folk har enten gode grunde til at tro på det, de gør, eller det modsatte. Hvis der fandtes gode grunde til at tro, at Jesus blev født af en jomfru, eller at han kommer tilbage for at frelse os, eller at Muhammed fløj til himmels på en hvid hest med vinger, så ville disse trossætninger være en del af vores rationelle viden om universet og verden, og vi ville tale om, hvorfor vi ved, at Jesus blev født af en jomfru. Vi ville tale om det i samme sprog, som når naturvidenskabsfolk diskuterer nukleare fusioner på Solen, eller historikere snakker om, at Julius Cæsar var romersk kejser. Det handler om at bruge fornuftens sprog, logiske sammenhænge. Det er normalt de krav, vi stiller, men i spørgsmål om religiøs tro er vi tilsyneladende parat til at acceptere en anden standard for intellektuel hæderlighed.
- Religion tillader hundredvis af millioner af mennesker at tro på ting, som normalt kun psykisk syge tror på, religion er immun over for de logiske krav, vi stiller til andre forhold.
At tro på at et stykke knækbrød bliver til Jesu legeme, hvis det ledsages af de rette ord, karakteriserer normalt en skizofren, men fordi det optræder i en teologisk sammenhæng, kan millioner af almindelige mennesker tro på det.«
Men det har vel ikke den store indflydelse på den verden, vi lever i?
»Det er rigtigt, at den trossætning ikke har alvorlige konsekvenser, men tænk på muslimer, der tror på martyriet, på, at hvis man går i døden for sin tro, så kommer man direkte i paradis. Det er en trossætning med fatale konsekvenser, det er en vanvittig ide, men mange muslimer er ikke indstillet på en ærlig debat om det.«
I krig med islam
Du skriver i din bog, at vi er i krig med islam. Hvad mener du med det?
»Jeg vil godt understrege, at vi - og når jeg siger vi, mener jeg den sekulære, moderne verden, som ønsker et globalt, civilt samfund - er i krig med de logiske konsekvenser af bestemte ideer. Vi er i krig med dem, der insisterer på at tage islams doktrin alvorligt, det er ikke kun de titusind, der har været i Osama bin Ladens træningslejre. Vi taler om millioner, hvis ikke hundredvis af millioner, det er et meget større problem, end vi er parat til at indrømme.

Gudrun

-ikke Schyman, men orkanen i begyndelsen af 2005. 75 millioner kubikmeter skov lagdes ned i mine gamle hjemegne i Småland. Af og til følger jeg med i Smålandsposten, men for et par uger siden så træ bjerget sådan her ud, under stadig oversprinkling med vand. foto © webmaster


Vad gör ni där?
Ord och meningar som: "Sverige sviker oss", "Jag fick ingen hjälp". Det är vad "svenskarna" i Libanon uttrycker. Men själv skulle jag vilja fråga, vad gör ni där? Ni har kommit till Sverige och sökt asyl, för att ni är "politiska flyktingar" eller lever i "förföljelse" eller något annat hemskt. Varför åker man då tillbaka?
Det råder inga tvivel om att det råder något lurt här, precis som i resten av svensk invandringspolitik.

SD- Kuriren

En invandringskostnad
"I samtal med City hånar ett stationsbefäl hela folkgruppen.- Du vet, såna som kommer och berikar vårt mångkulturella land, säger han ironiskt."

Stockholm City fortsätter sin jakt på polisen. Den 14/7 lyfter man fram att en eritrean - Henok Alem, "tre gånger svensk mästare i sin viktklass i boxning" - gjort en anmälan om "hets mot folkgrupp" mot det polisbefäl som i samtal med en journalist låtit förstå att han inte betraktade all invandring som berikande.
Vad vi här ser prov på är ett återkommande mönster, där massmedia och enskilda invandrare samspelar i drev mot enskilda svenskar, för att skapa "rättning i leden".
Som en bieffekt får invandrare lära sig att agera som "prinsessor på ärten". Raka motsatsen till integration!
Ett angränsande exempel är America Vera-Zavalas hets mot svenska invandringskritiker. Det här utgör exempel på en typ av kostnad för den förda invandringspolitiken. Vid sidan av de rent ekonomiska kostnaderna och vid sidan av den försämrade fysiska tryggheten får vi vad jag vill klassa som ett angrepp på demokratin.
Vi svenskar ska inte ha rätt att känna vad vi känner och att reagera på en samhällsutveckling som så uppenbart går åt fel håll.

Millds blog
Polisen anmäls för hets mot folkgrupp

’Ikke-følelsesladet leksikon til brug ved diskussioner af radikalisering’.
Ekstra Bladet 17. jul. 2006
MENS Mellemøsten nok en gang er kastet ud i blodige kampe, har EU -også nok en gang - udstillet sin udenrigspolitiske lammelse. Bortset fra uforpligtende opfordringer til de stridende parter om at indstille kampene har Europa ikke bidraget med nogle forslag, der i det mindste kunne bane vejen for en våbenhvile.
Israel opfatter sin aktuelle våbenanvendelse som en kamp mod terror, og EU er selvfølgelig enig i, at terror skal bekæmpes.
MEN HVAD er så de 25 landes seneste bidrag til terrorbekæmpelsen? Det er såmænd en ordbog!
På dansk har værket fået den fængende titel ’Ikke-følelsesladet leksikon til brug ved diskussioner af radikalisering’.
Hvis den internationale situation lige nu ikke havde været så bedrøvelig, ville alene navnet på et sådant leksikon kalde på en høj og larmende latter og ses som det endelige bevis på, at bureaukraterne i Bruxelles og omegn var gået fuldstændig fra snøvsen.?
SÅDAN er EU’s virkelighedsopfattelse ikke, kan vi hilse og sige.
Her er absolut ikke noget at grine ad. En lærd og alvorlig skare mennesker i nydeligt tøj har brugt lang og velbetalt tid på at lære embedsmænd og politikere, der repræsenterer EU, at tale ordentligt og på en måde, der ikke kan støde nogen, specielt når debatten drejer sig om ’radikalisering’.
Og hvad er så det for en størrelse? I virkeligheden kunne der lige så godt have stået ’religiøs terror’. Dvs. det kunne der netop ikke, for et sådant sprogbrug kunne jo virke krænkende.
F.eks. må EU’s talsmænd ikke bruge ordet ’islamiske terrorister’, men skal tale om ’terrorister, som på en misbrugende måde påkalder sig islam’ eller i kortere form ’terrorister, som misbruger islam’.
MAGE TIL konfliktforskrækket hykleri skal man lede længe efter. Almindelige mennesker bruger med fuld ret betegnelsen ’islamiske terrorister’ om de mennesker, der under påberåbelse af Allah og hellig krig myrder uskyldige. Dermed har man naturligvis ikke påstået, at samtlige muslimer er terrorister.
- Hvem der har givet EU-bureaukraterne den gennemført idiotiske idé til dette korrekthedens leksikon, ved vi ikke. Men det kan ikke udelukkes, at den er fostret i egne rækker, ligesom der også var folk herhjemme, der under Muhamed-krisen var mere optagede af ikke at fornærme muslimer end at forsvare ytringsfriheden.
OG DETTE EU-leksikon er sin latterlighed til trods et angreb på ytringsfriheden. Næste træk bliver vel, at det ikke forbeholdes EU-talsmænd, men husstandsomdeles i samtlige medlemslande, så folk kan lære at tale og tænke korrekt. Den slags er der set sørgelige fortilfælde på i nyere europæisk historie. Så før EU får flere vanvittige ideer, bør der lyde et enstemmigt og grænseoverskridende råb: Fri os for et europæisk tankepoliti!
Det europæiske tankepoliti


View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net