Dhimmi Danmark
fra JP interview med Tina Magaard i dag: "Danmarks vej mod underkastelse":
Religiøs ekstremisme: Statsminister Anders Fogh Rasmussen har fundet en ny måde at håndtere Muhammed-krænkelser på. Det signalerer, at man i Danmark er ved at underkaste sig en islamistisk dagsorden, siger islamismeforsker Tina Magaard, som også kritiserer PET og andre islam [..]
Fogh i dhimmi-position
Med sine udtalelser har statsministeren på uheldig vis skrevet sig selv og danskerne ind i en islamisk teologisk ramme, lyder hendes budskab.»Man er nødt til at se denne sag fra de islamiske helligteksters side, for det er disse tekster, der er værdigrundlaget for Det Islamisk Trossamfund i Danmark og deres politiske program. Det Kasem Ahmad siger, er, at nu gør statsministeren, hvad vi vil. I deres øjne har statsministeren accepteret at indtage en dhimmis position ved at underkaste sig de regler, som dhimmier skal adlyde,« siger Tina Magaard.Hun forklarer, at en dhimma er en kontrakt, der blev indgået mellem de muslimske herskere og ikke-muslimerne i de områder, som blev underlagt disse herskere. En dhimmi, er en, der har accepteret denne kontrakt.[..]
Kritik af islam forbudt
Underkastelsen betyder også, at dhimmierne skal betale en slags skat til herskerne, jizya, og at dhimmien også socialt og moralsk er muslimerne underlegne.»Et andet vigtigt element i dhimmi-betingelserne er, at dhimmierne har meget begrænset ytringsfrihed. Det vil sige, at dhimmien ikke må kritisere islam eller muslimer. Det er et hierarkisk forhold, hvor det er muslimen, der sætter reglerne. Dhimmien har aldrig ret til at krænke muslimen, og det er alene muslimen, der definerer, hvornår han er krænket,« siger Tina Magaard.»
- Bryder man denne dhimma, bliver du og dine ejendele halal. Det er en juridisk kategori, som betyder, at man er tilladt. Det vil sige, at det er tilladt at slå dig ihjel. Flemming Rose, kulturredaktør på JP, blev under Muhammed-krisen udnævnt til at være halal. Det interessante her er, at der åbenbart allerede inden Muhammed-krisen var nogle, som opfattede Europa og Danmark som en del af den islamiske verden, og derfor kunne dømme Flemming Rose, som den dhimmi han i så fald er,« siger hun. [..]
(foto Abu Laban og Bæk Simonsen, maj 2006 © snaphanen)
Stop Islamiseringen
Tina Magaard henviser også til foreningen Stop Islamiseringen af Danmark, (SIAD), som ikke kan få lov til at demonstrere tæt på indvandrerkvarterer som Vollsmose, Nørrebro og Gellerup.»Hvad man end mener om den, så er det deres grundlovssikrede ret at demonstrere. Når PET råder politikredsene til at forbyde SIAD at demonstrere bestemte steder i Danmark, sender PET det signal, at det har accepteret en dhimmi-pagt. De er villige til at sætte grundloven ud af funktion og underkaste sig budet om, at de skal gå ind og forhindre menige dhimmiers kritik af islam. [..]
Tidsindstillede bomber
På samme måde mener Tina Magaard, at også statsministeren i stedet for at gå ind på imamernes præmisser, tværtimod skal afmontere dem.
»De præmisser er tidsindstillede bomber. Han skal tage fat i de konkrete passager i de islamiske lovtekster, som siger, at dhimmi'er har begrænset ytringsfrihed, og fortælle imamerne, at de love gælder ikke i Danmark.«Tina Magaard, der er tilknyttet Aarhus Universitet, går også i rette med islamforskningen, hvor hun ser eksempler på, at forskere, bevidst eller ubevidst, går ind og agerer som hjælpere for islamisternes ønsker. Hun peger for eksempel på islamforsker Jørgen Bæk Simonsen, Carsten Niebuhr Instituttet ved Københavns Universitet, der er kendt som en forsvarer af Abu Laban og dermed har placeret sig selv i en yderpol, mener Tina Magaard.
»Inden for islamforskningen repræsenterer Jørgen Bæk Simonsen en strømning, der ligner meget den selvforståelsesskole, man havde under Den Kolde Krig. Der accepterede man Sovjetunionens ideologiske præmisser som naturgivne, forsvarede systemet og forsøgte at gøre det spiseligt for dem, som ikke synes, det var så godt. Det er den samme holdning til islamister, vi af og til ser hos islamforskere i dag.«
Derfor vil man ikke kritisere den dhimmisering af kristne og jøder, som historisk er foregået i Mellemøsten, mener hun. »Men det ville være godt, hvis islamforskningen i Danmark kunne være mere inklusiv og tillade, at Mellemøstens historie også fortælles fra dhimmiernes side. Det er den eneste vej til at skabe bevidsthed om den dhimmisering, der er ved at ske i Danmark.«
se også : “Det dukkede hoved bliver ikke hugget af” - Tina Magaard om kopternes dhimmistatus
Europas nye klan-demografi
2006 will go down in European history as the year when Muslims as a group became a dominant factor in elections. The demographics indicated this long ago, but it still came as a surprise to many multiculturalists that Muslims tend to vote primarily along ethnic lines:
Muslims vote for Muslim candidates, even if the political parties give the latter almost unelectable places on the list of candidates. As a consequence the Muslim candidates got elected to the detriment of indigenous politicians. Party leaders, who used to be able to get those candidates elected which the leadership favoured, have been taken by surprise by Turks voting only for Turks and Moroccans voting exclusively for Moroccans. The parties that put Muslim candidates forward are being “cannibalized” from the inside. They risk being taken over by radical Muslims. This is what is happening to the Socialist parties in Belgium and the Netherlands.
In some ways, this casts Europe back to the days of tribal demographics....................
Tribes in Europe and the Disappearance of Trust
Kvinder for Frihed udgiver debatbog
"Maskeret tvang" er en antologi, som belyser de vilkår, som mange muslimske kvinder lever under. I Danmark. Vilkår som skriger til himlen efter søstersolidaritet og kvindekamp. En kvindekamp som alt for længe har været fraværende og tavs.
Mens danske kvinder kæmpede for ligeløn, kæmpede muslimske kvinder for blot at have en stemme. At kunne bestemme over eget liv og egen krop.
Med "Maskeret tvang" ønsker Kvinder for Frihed at skabe debat om muslimske kvinders vilkår samt ikke mindst belyse forhold, som synes åbenlyst kvindeundertrykkende. Herunder kvinders frihedsværdier. Frihed til at bestemme over eget liv, egen krop, kærlighed, uddannelse og økonomi."Maskeret tvang" tager uden berøringsangst fat på emner som: selvsencur, polygami i Danmark, tørklædeproletariatet, kampen om ordene tilhyldnings sundhedsskadelige virkning - herunder hårtab, tørklædetvang i modstrid med FN's børnekonvention.
Forfattere: Nina Bjarnason, Helle Merete Brix, Jette Plesner Dali, Lene Kattrup, Kirsten Damgaard, Vibeke Manniche, Andra Pachaï, Hege Storhaug, Karen West og Britta Mogensen. Hovedredaktør: Vibeke Manniche. (bestilles hos Kvinder for Frihed)
The Hazards of headscarves
From BT, translated from the Danish by William Winks.
Meir Carlsen og katharsis effekten
det klær den selvoptagne Clement Kjærsgaard at være hoppet ud af spradebasse-rollen, gået et par gear ned og benytte sit uomtvistelige journalistiske talent. Ikke mindst når gæsten er BT´s Erik Meir Carlsen, om hvem man har den fornemmelse, at han faktisk har læst de centrale rapporter han taler om.
Intil videre står det hen i det uvisse, hvor mange folketingspolitikere der rent faktisk har læst Tænketanken, Rockwool og DREAM´s rapporter. Selv ordførere på emnet - ingen nævnt, ingen glemt.
Samtalen varmer op og drejer sig hurtigt ind på DF og fremmedpolitikken, og herfra begynder det at blive interessant, for det er noget Carlsen ved noget om.
Hvis Clement næste gang får lige så god en gæst, og ikke insisterer på at tale 50 % af tiden, bliver det er rigtigt godt program. Denne aften kan man varmt anbefale alle når det kommer online, formentlig søndag. Ikke mindst svenske læsere som et eksempel på hvordan en informeret debat kan foregå på TV : Clement Kontra
Exileret
W.G. Van Dorian worked as an attorney in Criminal Law and Immigration Law in The Netherlands and Aruba. As such, Van Dorian came into close contact with terrorism and religious extremism.
After the recent murders of Dutch filmmaker Theo van Gogh and Dutch politician Pim Fortuyn (supposedly the next president), Van Dorian decided The Netherlands was no longer a safe haven to write anything that is critical towards extremism. He emigrated from The Netherlands to South America to publish his novel without having to fear repercussions from extremists.
Kouri:You had to move to South America to publish the book without danger for your own life. How's that? Van Dorian:Specific groups, extremist Muslims, may see the book as a threat, even though it's just a fiction novel. Let's be honest: Muslims are very touchy about their religion. [..]
I wanted to prevent some religious idiot doing the same in name of a God for a fiction novel. I do have a message with this book: beware of Radicals, extremists, but the reason why I turned it into a fiction novel is so that a Fatwa against my person becomes even more ridiculous, after all it's fiction, right! (still).
Dutch Author Hiding from Islamic Extremists in Holland
Samtidigt i Tyskland
Die Bundestagsabgeordnete Ekin Deligöz hatte in Deutschland lebende Musliminnen aufgefordert, das Kopftuch abzulegen und daraufhin Morddrohungen erhalten.
Die Zeit
"Bekæmpe racismen" ?
selvom der var tale om racisme, hvordan skulle det så foregå ? Hele problemformuleringen er forkert. Folk har fået mer end indvandring nok, fordi folkestyret ikke fik lov at fungere. Gør noget ved det. Ohly er på en dead-end-street, i alle henseender gårdsdagens mand:
IF Metall arrangerade på lördagen en demonstration mot rasism i Landskrona. Det var första steget i en rikstäckande manifestation. Bland andra deltog vänsterpartiets ledare Lars Ohly.
Vi har alla ett personligt ansvar att bekämpa rasismen.
Religiøs ekstremisme: Statsminister Anders Fogh Rasmussen har fundet en ny måde at håndtere Muhammed-krænkelser på. Det signalerer, at man i Danmark er ved at underkaste sig en islamistisk dagsorden, siger islamismeforsker Tina Magaard, som også kritiserer PET og andre islam [..]
Fogh i dhimmi-position
Med sine udtalelser har statsministeren på uheldig vis skrevet sig selv og danskerne ind i en islamisk teologisk ramme, lyder hendes budskab.»Man er nødt til at se denne sag fra de islamiske helligteksters side, for det er disse tekster, der er værdigrundlaget for Det Islamisk Trossamfund i Danmark og deres politiske program. Det Kasem Ahmad siger, er, at nu gør statsministeren, hvad vi vil. I deres øjne har statsministeren accepteret at indtage en dhimmis position ved at underkaste sig de regler, som dhimmier skal adlyde,« siger Tina Magaard.Hun forklarer, at en dhimma er en kontrakt, der blev indgået mellem de muslimske herskere og ikke-muslimerne i de områder, som blev underlagt disse herskere. En dhimmi, er en, der har accepteret denne kontrakt.[..]
Kritik af islam forbudt
Underkastelsen betyder også, at dhimmierne skal betale en slags skat til herskerne, jizya, og at dhimmien også socialt og moralsk er muslimerne underlegne.»Et andet vigtigt element i dhimmi-betingelserne er, at dhimmierne har meget begrænset ytringsfrihed. Det vil sige, at dhimmien ikke må kritisere islam eller muslimer. Det er et hierarkisk forhold, hvor det er muslimen, der sætter reglerne. Dhimmien har aldrig ret til at krænke muslimen, og det er alene muslimen, der definerer, hvornår han er krænket,« siger Tina Magaard.»
- Bryder man denne dhimma, bliver du og dine ejendele halal. Det er en juridisk kategori, som betyder, at man er tilladt. Det vil sige, at det er tilladt at slå dig ihjel. Flemming Rose, kulturredaktør på JP, blev under Muhammed-krisen udnævnt til at være halal. Det interessante her er, at der åbenbart allerede inden Muhammed-krisen var nogle, som opfattede Europa og Danmark som en del af den islamiske verden, og derfor kunne dømme Flemming Rose, som den dhimmi han i så fald er,« siger hun. [..]
(foto Abu Laban og Bæk Simonsen, maj 2006 © snaphanen)
Stop Islamiseringen
Tina Magaard henviser også til foreningen Stop Islamiseringen af Danmark, (SIAD), som ikke kan få lov til at demonstrere tæt på indvandrerkvarterer som Vollsmose, Nørrebro og Gellerup.»Hvad man end mener om den, så er det deres grundlovssikrede ret at demonstrere. Når PET råder politikredsene til at forbyde SIAD at demonstrere bestemte steder i Danmark, sender PET det signal, at det har accepteret en dhimmi-pagt. De er villige til at sætte grundloven ud af funktion og underkaste sig budet om, at de skal gå ind og forhindre menige dhimmiers kritik af islam. [..]
Tidsindstillede bomber
På samme måde mener Tina Magaard, at også statsministeren i stedet for at gå ind på imamernes præmisser, tværtimod skal afmontere dem.
»De præmisser er tidsindstillede bomber. Han skal tage fat i de konkrete passager i de islamiske lovtekster, som siger, at dhimmi'er har begrænset ytringsfrihed, og fortælle imamerne, at de love gælder ikke i Danmark.«Tina Magaard, der er tilknyttet Aarhus Universitet, går også i rette med islamforskningen, hvor hun ser eksempler på, at forskere, bevidst eller ubevidst, går ind og agerer som hjælpere for islamisternes ønsker. Hun peger for eksempel på islamforsker Jørgen Bæk Simonsen, Carsten Niebuhr Instituttet ved Københavns Universitet, der er kendt som en forsvarer af Abu Laban og dermed har placeret sig selv i en yderpol, mener Tina Magaard.
»Inden for islamforskningen repræsenterer Jørgen Bæk Simonsen en strømning, der ligner meget den selvforståelsesskole, man havde under Den Kolde Krig. Der accepterede man Sovjetunionens ideologiske præmisser som naturgivne, forsvarede systemet og forsøgte at gøre det spiseligt for dem, som ikke synes, det var så godt. Det er den samme holdning til islamister, vi af og til ser hos islamforskere i dag.«
Derfor vil man ikke kritisere den dhimmisering af kristne og jøder, som historisk er foregået i Mellemøsten, mener hun. »Men det ville være godt, hvis islamforskningen i Danmark kunne være mere inklusiv og tillade, at Mellemøstens historie også fortælles fra dhimmiernes side. Det er den eneste vej til at skabe bevidsthed om den dhimmisering, der er ved at ske i Danmark.«
se også : “Det dukkede hoved bliver ikke hugget af” - Tina Magaard om kopternes dhimmistatus
Europas nye klan-demografi
2006 will go down in European history as the year when Muslims as a group became a dominant factor in elections. The demographics indicated this long ago, but it still came as a surprise to many multiculturalists that Muslims tend to vote primarily along ethnic lines:
Muslims vote for Muslim candidates, even if the political parties give the latter almost unelectable places on the list of candidates. As a consequence the Muslim candidates got elected to the detriment of indigenous politicians. Party leaders, who used to be able to get those candidates elected which the leadership favoured, have been taken by surprise by Turks voting only for Turks and Moroccans voting exclusively for Moroccans. The parties that put Muslim candidates forward are being “cannibalized” from the inside. They risk being taken over by radical Muslims. This is what is happening to the Socialist parties in Belgium and the Netherlands.
In some ways, this casts Europe back to the days of tribal demographics....................
Tribes in Europe and the Disappearance of Trust
Kvinder for Frihed udgiver debatbog
"Maskeret tvang" er en antologi, som belyser de vilkår, som mange muslimske kvinder lever under. I Danmark. Vilkår som skriger til himlen efter søstersolidaritet og kvindekamp. En kvindekamp som alt for længe har været fraværende og tavs.
Mens danske kvinder kæmpede for ligeløn, kæmpede muslimske kvinder for blot at have en stemme. At kunne bestemme over eget liv og egen krop.
Med "Maskeret tvang" ønsker Kvinder for Frihed at skabe debat om muslimske kvinders vilkår samt ikke mindst belyse forhold, som synes åbenlyst kvindeundertrykkende. Herunder kvinders frihedsværdier. Frihed til at bestemme over eget liv, egen krop, kærlighed, uddannelse og økonomi."Maskeret tvang" tager uden berøringsangst fat på emner som: selvsencur, polygami i Danmark, tørklædeproletariatet, kampen om ordene tilhyldnings sundhedsskadelige virkning - herunder hårtab, tørklædetvang i modstrid med FN's børnekonvention.
Forfattere: Nina Bjarnason, Helle Merete Brix, Jette Plesner Dali, Lene Kattrup, Kirsten Damgaard, Vibeke Manniche, Andra Pachaï, Hege Storhaug, Karen West og Britta Mogensen. Hovedredaktør: Vibeke Manniche. (bestilles hos Kvinder for Frihed)
The Hazards of headscarves
From BT, translated from the Danish by William Winks.
Meir Carlsen og katharsis effekten
det klær den selvoptagne Clement Kjærsgaard at være hoppet ud af spradebasse-rollen, gået et par gear ned og benytte sit uomtvistelige journalistiske talent. Ikke mindst når gæsten er BT´s Erik Meir Carlsen, om hvem man har den fornemmelse, at han faktisk har læst de centrale rapporter han taler om.
Intil videre står det hen i det uvisse, hvor mange folketingspolitikere der rent faktisk har læst Tænketanken, Rockwool og DREAM´s rapporter. Selv ordførere på emnet - ingen nævnt, ingen glemt.
Samtalen varmer op og drejer sig hurtigt ind på DF og fremmedpolitikken, og herfra begynder det at blive interessant, for det er noget Carlsen ved noget om.
Hvis Clement næste gang får lige så god en gæst, og ikke insisterer på at tale 50 % af tiden, bliver det er rigtigt godt program. Denne aften kan man varmt anbefale alle når det kommer online, formentlig søndag. Ikke mindst svenske læsere som et eksempel på hvordan en informeret debat kan foregå på TV : Clement Kontra
Exileret
W.G. Van Dorian worked as an attorney in Criminal Law and Immigration Law in The Netherlands and Aruba. As such, Van Dorian came into close contact with terrorism and religious extremism.
After the recent murders of Dutch filmmaker Theo van Gogh and Dutch politician Pim Fortuyn (supposedly the next president), Van Dorian decided The Netherlands was no longer a safe haven to write anything that is critical towards extremism. He emigrated from The Netherlands to South America to publish his novel without having to fear repercussions from extremists.
Kouri:You had to move to South America to publish the book without danger for your own life. How's that? Van Dorian:Specific groups, extremist Muslims, may see the book as a threat, even though it's just a fiction novel. Let's be honest: Muslims are very touchy about their religion. [..]
I wanted to prevent some religious idiot doing the same in name of a God for a fiction novel. I do have a message with this book: beware of Radicals, extremists, but the reason why I turned it into a fiction novel is so that a Fatwa against my person becomes even more ridiculous, after all it's fiction, right! (still).
Dutch Author Hiding from Islamic Extremists in Holland
Samtidigt i Tyskland
Die Bundestagsabgeordnete Ekin Deligöz hatte in Deutschland lebende Musliminnen aufgefordert, das Kopftuch abzulegen und daraufhin Morddrohungen erhalten.
Die Zeit
"Bekæmpe racismen" ?
selvom der var tale om racisme, hvordan skulle det så foregå ? Hele problemformuleringen er forkert. Folk har fået mer end indvandring nok, fordi folkestyret ikke fik lov at fungere. Gør noget ved det. Ohly er på en dead-end-street, i alle henseender gårdsdagens mand:
IF Metall arrangerade på lördagen en demonstration mot rasism i Landskrona. Det var första steget i en rikstäckande manifestation. Bland andra deltog vänsterpartiets ledare Lars Ohly.
Vi har alla ett personligt ansvar att bekämpa rasismen.
<< Home