torsdag, juni 29, 2006

Hovedet på sømmet

så kort kan det siges. Bindstærke sociologiske rapporter på bare 25 linjer. Synd at Europas "eliter" er så blottede for forestillingsevne, og i bund og grund provinsielle.:
Ønsker I et parallelsamfund?
Politiken 21. juni 2006
Af Dhamu Chodavarapu, ingeniør
Med direkteadresse til Tøger Seidenfaden, Rune Engelbreth Larsen og lignende meningsfæller: Inden I fasttømrer jeres tanker med misforstået kærlighed til minoriteter i Danmark og jeres agitation for at kaste 'arvesølvet' over bord for at give plads til samme, må I tage en studietur til Indien og se, hvordan sådan et sekulært demokratisk samfund fungerer.
Snart 60 år efter uafhængighed og selvstyre formår det indiske demokrati ikke at oparbejde et homogent samfund.
- Der er ingen fælles værdier, hver har sin lovgivning afhængig af sin religion.
- Alle politikere er uhyggeligt bange for at røre det mindste ved minoriteters 'rettigheder'.
- En folkevalgt regeringsminister har i åben forsamling udlovet en dusør på millioner af kroner for at dræbe den tegner, der tegnede Muhammed for Jyllands-Posten, det får ingen konsekvenser for ham.
- Overhovedet ikke, han rejser hele Indien rundt og holder foredrag. Ingen tør sige noget til ham, fordi han tilhører en minoritet.
- Er det det, I ønsker i Danmark? Et samfund med et parallelsamfund. De værdier, som det danske samfund har opbygget, skal de ende på verdens museum et eller andet sted i FN's regi?
- Som 'æbledansker', idet jeg ikke er indfødt 'pæredansker', er jeg stolt over at bo i et land, hvor alle respekteres ud fra nogle fælles værdier.
- Efter tegningerne i Jyllands-Posten har Danmark vundet stor respekt i verden, bortset fra folk som jer.
- Mange mennesker, der kan læse, har kigget endnu en gang i deres skolebøger og set, hvor Danmark ligger, og dem, der er analfabeter, har spurgt, hvor Danmark er på verdenskortet.


"Know thy enemy"
Bladtegnernes Woody Allen , Art Spiegelman, får en højre uppercut:
- "Islam is the religion that cannot live with anything else. It is intolerance enshrined, and thus the enemy of everything the secular Jew holds dear. Spiegelman can’t tell the difference between civilization and its enemies. He is clueless.
He writes, “In fact, the most baffling aspect of this whole affair is why all the violent demonstrations focused on the dopey cartoons rather than on truly horrifying torture photos seen regularly on Al Jazeera, on European television, everywhere but in the mainstream media of the United States.” I assume he is referring to alleged photos of Western jailers abusing Islamic captives, and not the numerous tapes circulating of the torture and beheading of infidels, such as Wall Street Journal reporter Daniel Pearl, who was a practicing Jew."
UNDERSTANDING SPIEGELMAN

Elmquist - jurist eller politiker ?

Urias har påtaget sig det tunge job at skrive årtiers mest besynderlige jurist samtale ud:

Elmqvist om æresdrabet: Det danske samfund må have “en meget sort samvittighed”
Dagens P1 debat havde æresdrabet i Slagelse som emne, og gæsterne var forsvarsadvokaten (tidl. radikal minister) Bjørn Elmqvist og integrationskonsulent (radikale) Manu Sareen. Selv en Vagn Greve virker moderat i forhold til Elmqvist, der desværre ikke blev konfronteret bastant nok af Manu Sareen. Her det værste fra For hårde domme i sagen om æresdrab? (17,59 min.).


Eva-Marie Møller, P1: Vi ville ikke have dømt det samme for ti år siden ha du sagt. Hvad mener du med det?
Bjørn Elmqvist: Jeg mener med det, at de krav som skal stilles i et civiliseret retssamfund som Danmark, om bevisførelse, krav om uskyldsformodningen, at man er uskyldig til det modsatte er bevist, og at der i tilfælde af rimelig eller begrundet tvivl, der skal det komme den tiltalte til gode. Disse principper kommer, og har været under beskydning i den her sag, på grund af alle de fordomme, som vi, i det danske samfund har overfor udlændinge, og derfor lagde jeg i min procedure ud med at komme med en lille beretning fra den danske provinsby X-købing, om familien Andersen, og ikke Abbas, men Andersen, hvor faren ikke hed Gulam Abbas, men Gunnar Andersen, og sønnen, der så endte jeg at slå sin søster ihjel - han hed ikke Achmed Abbas, men Anders Andersen, og søsteren Ghazala hed så ikke Birgitte. Men altså når jeg siger, at det her ikke ville være sket for ti år siden, så har det at gøre med, at jeg føler at indvandrerdebatten - og den almindelige gennemsnitlige holdning hos os danskere, og nu skynder jeg mig at solidarisere for ikke at pege fingre. At den har i de sidste ti år ændret sig i uhyggelig grad, så at vi er på vagt, vi er skeptiske, og vi vil ikke finde os i noget.

se videre på Uriasposten

Hvad er en intellektuel?

tidligere troede jeg det var "en der gerne ville forstå" (af latin " intelligere"), men når man læser dette kan man komme i svært tvivl:

"En så att säga motsatsernas dynamik, i detta tidigare så enhetliga svenska samhälle, en friktionsyta uppstår förvisso, men det är denna motsatsernas fredliga dynamik som med mitt sätt att se, betyder oerhört mycket för att vitalisera det svenska samhället..."

Carl Bildt talar inför invandrare i Rinkeby angående lasermannens härjningar.

JAG TRIVS inte i detta land

jag vill flytta men jag är för gammal, det är den hemska sanningen. Jag känner mig som Ulrich Schacht i det forna DDR, han satt som fånge men släpptes mot betalning över till Västtyskland i början av 70-talet.

- I Västtyskland blev han sedermera chef för Welt am Sonntag. Ulrich bor nu i Sverige. I en intervju med journalisten och författaren Åke Svensson i Smålandsposten berättar Ulrich Schacht om sina DDR-år:

"Det kommer ett ögonblick då man måste bestämma sig om man skall medverka eller inte... För mig stod det klart att jag är inte kompatibel...Det betyder ju inte att man gör motstånd 24 timmar om dygnet, men man blir rätt fri när man lever autentiskt, när man lever ett äkta liv och blir främling i samhället. Det är samma typ av frihet som kristna människor har i förhållande till omvärlden... Skapar man sig ett livsrum är systemet försvagat på en avgörande punkt...Jag vet inte varför dessa ord gick mig rakt i hjärtat."

Gunnar Ekelöf också : Non Serviam : Jag tjänar inte.

Kurt Lundgren

Hollands regering går af

foto © webmaster
The Dutch government is resigning after losing the support of one of its coalition partners, says Dutch Prime Minister Jan Peter Balkenende.
D66, the coalition's smallest member, withdrew its support in a row over Immigration Minister Rita Verdonk.
-Ms Verdonk had threatened to strip former politician Ayaan Hirsi Ali of her Dutch passport because of false information she gave in 1992.
-Mr Balkenende said he would tender the government's resignation on Friday.
- The D66 party pulled its support because Ms Verdonk, known as "Iron Rita" for her tough stance on immigration issues, refused to resign over her treatment of Ms Hirsi Ali
.
Row brings down Dutch government
Hirsi Ali-sagen fælder Hollands regering

"Kvalmende chauvinisme"
(nu betyder "chauvinisme" overdreven fædrelandskærlighed - hvad det så har med sagen at gøre. Nå, det er jo en Politiken-læser med en mulig fortid på en progressiv lilleskole.)
Hodja og Minut har været på pletten i det lumre hjørne:
Billedet, hvor en gestikulerende Helle Thorning-Schmidt ses uden hoved, har gjort en del læsere rasende. Politiken er »billig ... vi latterliggør en seriøs politiker«, »... jeg finder det upassende ...«, »... min klare opfattelse, at det nu er journalistisk acceptabelt at ’dukke’ eller latterliggøre frem for at lytte og forstå«, eller som en fjerde læser skriver, så er billedet »... direkte kvalmende, uartigt, dumt, chauvinistisk, usmageligt og umorsomt«.
Politiken

Får orgasme af brændende Dannebrog
brevskriveren må være Radikal - alternativt ha´mer humor end svareren.
Kære Joan,
Jeg opnår en særlig seksuel tilfredsstillelse ved at overvære afbrændinger af danske flag, som der har været en del af på det seneste i Mellemøsten og andre steder.
Derfor opsøger jeg tit udenlandske prostituerede og lader dem udøve dominans over for mig, lader dem håne og ydmyge mig, fordi jeg er dansk. Jeg bliver spyttet på og urineret i ansigtet.
Samtidig træder de på Dannebrog og brænder danske flag af foran mig, mens jeg ligger på knæ foran dem. Det afsluttes med en dejlig orgasme. Er der en dybere psykologisk forklaring på mine lyster? Er det perverst og unaturligt? Jeg ville være glad for et svar! På forhånd tak!
Med venlig hilsen Jens P.

Se Joans svar










View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net