tirsdag, august 09, 2005

Livet er i virkeligheden for kort

til at polemisere mod Enhedslisten. Jeg vil bare påpege to ting: Rosenkrantz ( er hun adelig, og altså vor tids Kai Moltke - "Rosenkrantz og Gyldenstjerne"?) -svarer ikke på hvilken fungerende, adminstrativ enhed hun vil anbefale i stedet for EU og Nationalstaten. Og hun er fuldkommen uvidende om at Grækenland, Spanien og Portugal indtil fornylig var fattige, fascistiske diktaturer. Ganske godt gået af en statskundskabsstuderende og et medlem af Folketinget. At omtale sin "barnlige naivitet", er noget af en eufemisme for Rosenkrantz´
informationsniveau.
Enhedlisten er det 4. største parti i Københavns Kommune. Få hundrede stemmer mindre end Dansk Folkeparti. Velbekomme.

Sommersamtale: 'Nationalstaten er mig fuldstændigt ligegyldig'
Information 9. august 2005,
Enhedslistens Pernille Rosenkrantz-Theil fortæller om sit internationalistiske 'nej' til EU. Hun mener, at den formynderiske velfærdsstat har overlevet sig selv, og hun ser en fordel i at bevare sin barne-naivitet.
Svinget i Europa
- "Den europæiske tendens synes at være, at venstrefløjen står på EU, mens højrefløjen står af?
"Nej. SF er i Europa det eneste parti til venstre for Socialdemokraterne, der stemmer 'ja'. SF's og Enhedslistens naturlige samarbejdspartnere er i stigende grad imod. Oprindeligt håbede de, at EU kunne bringe dem ud af fattigdom, men nu har de set, at sådan går det ikke." (Irland, Portugal, Spanien, Grækendland?*webmaster)
- Har du ikke set, hvordan EU har trukket lande som Spanien og Portugal ud af fascismens elendighed?
"Nej, det har jeg ikke set, og jeg har heller ikke læst noget om det, så det kan jeg ikke udtale mig om."

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Sommersamtale.doc
Mod konfrontation
såvel internationalt, som nationalt. Skulle nogen være i tvivl om dele af danske indvandreres stærkt racistiske sindelag, må jeg anbefale dem at kigge ned i den afgrund man for eksempel finder her. Der gives ingen undskyldning for at have forårsaget dette.
http://www.menneskeret.dk/forum/read.php?f=9&i=2013&t=2013
se det hele her:
http://angantyr.blogspot.com
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net