fredag, april 07, 2006

Populisten Jelved

og "meningsmålingspolitikeren" - er hurtigt ude i et anfald af galopperende megalomani. Men er der enighed på bagsmækken ? Og statsminister i en VKR regering? HA. Så er der da lidt passende ufarlig skæmt til sommerrevyerne. Har hun (ligesom Seidenfaden) andre mål, end at stække DF?
De Radikale peger på gruppeformand, Marianne Jelved, som partiets statsminister-kandidat. Der sker i lyset af Social-demokraternes dårlige meningsmålinger.
- Vi stiler selvfølgelig efter at få så mange mandater som overhovedet muligt, sagde Marianne Jelved fredag efter et møde i partiets folketingsgruppe.
R peger på Jelved som statsminister-kandidat
tegning Ekstrabladet

»Jeg brækker mig «
Den radikale Naser Khader truer med at forlade den radikale folketingsgruppe, hvis den nuværende kronprinsesse, Margrethe Vestager, skulle blive politisk leder efter Marianne Jelved, skriver Ekstra Bladet fredag.
Svadaen fik Naser Khader til at fare i flint. 'Jeg trækker mig, hvis du bliver formand for vores gruppe', kom det vredt fra Naser Khader til Margrethe Vestager.
Naser Khader var ifølge Ekstra Bladet bl.a.vred over Vestagers udtalelser i TV2's Go'morgen Danmark 24. marts om at 'ekstremisme er et begrænset problem'. 'Jeg er så træt af dig og din viden på det område. Det er dumt og naivt af dig at sige sådan noget', sagde Khader.

Naser Khader rasende på Margrethe Vestager
update: Det forlyder nu at Khader har sagt "Jeg trækker mig". Det andet har han bare tænkt.

Ungdomsarbejdsløsheden i Sverige
er på 20 %. I Malmø højere.
Skånetrafiken och arbetsförmedlingen har skrivit ett avtal om att ungdomar utan jobb ska få dela på 100 gratis tur- och returbiljetter över sundet för att söka jobb.
Trots att arbetsmarkanden är på uppgång är ungdomsarbetslösheten i Skåne fortfarande hög. Samtidigt finns det gott om jobb på den danska sidan, främst inom handel- och servicesektorn där många unga får jobb.

Arbetslösa får åka gratis till Köpenhamn för att söka jobb
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net