Politiken 1 og Politiken 2 ?
Kristianstad
de der ikke kender Chr. d. IV´s Trefoldighedskirke, skal forestille sig Holmens Kirke i dobbelt størrelse. En pragtbygning:
Kyrkorum och socialbidrag
Heliga Trefaldighets Kyrka i Kristianstad. Ett av mästerverken från Christian IV:s tid. Stadens danska kultur. Vi är i hjärtat av Skåneland. I en dansk stad som busats sönder av samtiden. Våldet härskar på gator och torg varje fredags- och lördagskväll.
Lokaltidningen har varje dag texter om rån, misshandel, mordförsök. Annan kriminalitet talar jag inte om. Från förorterna kommer gängen i sina fina bilar. Tar det de vill ha. Slår sönder dem de ogillar. Polisen rycker varje måndag på axlarna i tidningen, "det är inte värre än vanligt".Idag understryks på ledarplats, att av Rosengårds arbetsföra befolkning har 85% ingen som helst kontakt med ett arbete, en försörjning. Undrar hur det ser ut i min stad? Ibland har jag en stark känsla av att samma orimlighet råder här. Kan man bygga en samhällsgemenskap på det? Kan en förortsmajoritet leva på olika slags bidrag utan att det förr eller senare ger djupa sår i den kollektiva samhällskroppen? Inne i kyrkorummet kan jag få tröst. Men det löses inga problem av.
Sigurd Skirbekk : Europa endrer kulturell identitet
En stor del av innvandringen til Europa kommer fra den islamske sivilisasjonskrets. Hva tror du dette har å si?
– Det er mange ting å si om det. Mange hos oss har den oppfatning at muslimske innvandrere er noen stakkarer som vi skal ta oss av. Men svært mange av disse ser egentlig ned på oss og mener at de har en bedre sivilisasjon, en mer livsdyktig sivilisasjon enn oss, og demografisk sett har de egentlig rett i det, uansett hva man nå måtte si om en del familieforhold og andre problematiske ting hos dem.
– Jeg tror i hvert fall ikke vi skal regne med at muslimene vil bli lik som europeere og bare overta vår kultur og våre livsformer. De vil nok heller prøve å utvikle sin egen kultur i en europeisk kontekst, og dette kan medføre en forvandling av hva Europa står for.[..]
- Statistisk sentralbyrås befolkningsfremskrivninger for Norge har vært kritisert for å gi altfor lave anslag for innvandringen. Hallgrim Berg hevder at Norge kan bli et muslimsk land i inneværende århundre, dersom dagens innvandringspolitikk videreføres. Hva tror du om dette?–
Jeg er ikke demograf, så om Norge vil få muslimsk befolkningsflertall på denne eller andre siden av århundreskiftet, det skal ikke jeg ha noen spesielt sterk formening om. Men at det er den veien det går med dagens politikk, at muslimene etter hvert kommer i flertall, det er jo klart.
Det virkede, DR !
demokratiets hooligans og voldsmænd får deres vilje:
SD inte heller välkomna i Danmark
Sverigedemokraterna tvingas nu ställa in sitt årsmöte helt. Orsaken är att det danska hotell som skulle hysa mötet nästa helg säger nej. DN
Sd ställer in - danska hotellet drar sig ur
DR:
Dansk Folkeparti har hjulpet det fremmedfjendske og stærkt nationalistiske svenske parti Sverigedemokraterne med at finde lokaler og overnatningsmuligheder i Danmark til partiets årsmøde.
Exit Folkhemssverige - kapitel 5
Det slår mig nu hvor jeg genlæser bogen mens jeg formatterer teksten, i hvor høj grad det hasarderede samfundseksperiment med Sverige, ikke bare er udført med bedrevidende hovenhed, men også med en ufattelig inkompetence og uvidenhed, som Mona Sahlin i TV 4 igår bare var det seneste eksempel på.
Ingrid Björkman: Den sena invandringens socialekonsekvenser
Asmaa Abdol-Hamid er ikke en almindelig muslim.....
Hun er en islamisk fanatiker og tilhænger af sharia. Hun var en af aktørerne i islamisternes og imamernes provokationskampagne i forbindelse med Muhammed-tegningerne. Hun repræsenterede desuden 21 islamiske organisationer i Muhammed-sagen, herunder Minhaj-Ul-Quran, som går ind for en islamisk stat og arbejder for islamisering af bl.a. Pakistan.
JP Hamas og Hizbollah - to af de organisationer for socialt arbejde, der har Enhedslistemedlemmets støtte:
"Hurrah, vi kapitulerer"
Henryk M. Broder, den politiske korrektheds mareridt, møder sine læsere i Stasi’s gamle hovedkvarter i Leipzig og hylder den fremsynede Mogens Glistrup. [..]
»Dirty Henryk«, som han kalder sig selv på sin berygtede hjemmeside, slentrer ind i salen iført en slidt kasket med stars and stripes påtrykt og begynder at læse op: »Jeg skulle have været terrorist, men jeg manglede trangen til at hævne mig på samfundet... Da jeg ikke blev terrorist, var der ikke andet at gøre end at blive journalist. Det er ikke et agtet erhverv, det rangerer endda under terroristens.
- En terrorist kan regne med samfundets forståelse, han kan regne med, at han ikke blot får læst sine rettigheder op, når han bliver arresteret, men at der omgående anstilles betragtninger over hans motiver: hvorfor han ikke kunne handle anderledes, og hvorfor det ikke er ham, men samfundet der er ansvarlig for hans handlinger.«Broder har talt sig varm og fortsætter:
»Jeg indrømmer, at jeg er lidt misundelig på terroristerne. Ikke blot på grund af den opmærksomhed de får, men på grund af de idealistiske motiver man tillægger dem. Hvis en mand stjæler en bil og kører et andet menneske ihjel, er han en forbryder. Men hvis han sprænger sig selv i luften i en bus og tager de andre passagerer med sig i døden, er han en martyr, et ydmyget, fornedret og fortvivlet menneske, der ikke kunne gøre andet. Det, jeg misunder terroristerne mest, er den respekt, man udviser over for dem. Når de først har bevist, hvad de er i stand til, ankommer eksperterne til gerningsstedet og forklarer, at man ikke må provokere dem yderligere, man skal tale med dem, forhandle, gå på kompromis og hjælpe dem med ikke at tabe ansigt. Kun på den måde kan man bringe dem til fornuft og forhindre endnu værre ting.« [...]
- Derfor virker det helt naturligt, at Broder føler sig beslægtet med vor hjemlige provokatør Mogens Glistrup, der spiller en fremtrædende rolle i hans stridsskrift. Forsamlingen har tilsyneladende ikke hørt om den kreative skatterådgiver før, og det vækker ubetinget moro, da Broder fortæller om mandens selvangivelse og hans forslag om at erstatte militæret af en telefonsvarer, der siger »vi overgiver os« på russisk.
- »Glistrup havde den rigtige idé, men 30 år for tidligt. Nu er tiden kommet, hvor vi skal indtale beskeden på telefonsvareren. På arabisk.«Budskabet i Hurra, vi kapitulerer er, at
- Vesten er ramt af panikangst og har slået ind på samme skæbnesvangre politik, som Chamberlain brugte over for Hitler: appeasement. Den islamiske fjende er lige så totalitær som nazismen og lige så bevidst om at udnytte enhver svaghed og blottelse hos europæerne, der stikker halen mellem benene og overlader det til amerikanerne og israelerne at bekæmpe terroren.Alle opfordringer til »dialog mellem kulturerne« ser han som en hul frase, så længe det kun er Vesten, der skamfuldt undskylder og giver efter, mens den »kronisk forurettede« arabiske verden frådende kræver nye indrømmelser.
- Et eksempel på den modløse appeasement-politik, der samtidig giver ham en kærkommen lejlighed til at udfolde sig i den yndede disciplin »slå-på-Günter Grass«, er forfatteren og nobelpristagerens forslag om at omdanne en kirke i Lübeck til moské, for at vise sin gode vilje. Det kan jo være udmærket, mener Broder, men kun hvis man i Riyadh, Teheran eller Islamabad laver en moské om til en kirke, hvilket nok er utænkeligt.......
Weekendavisen.dk Henryk Broder Homepage
<< Home