mandag, november 14, 2005

Københavnere: Stem Venstre i morgen

Selvom denne blog og dens forfatter er partiløs, vil jeg alligevel komme med denne opfordring. Blot en enkelt detalje der ikke synes at være gået op for S, R og Venstrefløjen i deres integrationsromantik:
Hvis man idag fordeler indvandrerbørnene ligeligt på kommunens skoler, ville de udgøre 30 % på hver Københavnsk skole. Altså 5 % over det man normalt opfatter som smertegrænsen og næppe det alle S og R forældre ønsker sig. Søren Pind og Kim Eskildsen ved det og ser de problemer der er på vej i kommunen.
En kandidat behøver kun en 4-500 stemmer for at komme i Borgerrepræsentationen. Stem V i morgen.



foto © webmaster
http://www.respektnu.dk/

se evt her hvor let det er at få en kandidat valgt. Kræver faktisk kun en god SMS kæde.
Netværk kan få nydanskere valgt
De nydanske kandidater har gode chancer for at få en plads i de kommende kommuner og regioner. De er nemlig dygtige til at mobilisere deres bagland og høster mange personlige stemmer. Ikke mindst kandidater med tyrkisk baggrund.
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=407910
SR´s rituelle Danmark bashing
imponerende som de kan blive ved med at grave en ræverød landsmand frem fra RUC. Slående at SR ikke vil belyse sagen fra flere sider. En ren propagandakanal når det kommer til fremmedpolitik.
Nya krav på invandrare i Danmark
I Danmark ställs det krav om hårdare tag mot invandrare i två nya lagförslag. Tillsammans med Dansk Folkeparti föreslår regeringen dels att invandrare ska skriva på ett kontrakt om lojalitet mot landet och dess värderingar, dels att invandrare ska ha arbetat i 4 av 5 år för att få bli danska medborgare. Reportage av Gösta Lempert som följs av samtal med Lars Dencik, professor i socialpsykologi, Roskilde Universitet. Dencik min 5:53 inde i indslaget





Venstre valgplakat , Metro Express
Politikens kernelæsere ?
lærerstuderende med lumre voldsfantasier :
Frevert på Nørrebro
Politiken 14. november 2005

Af Kasper Kjeldgaard Jacobsen, lærerstuderende
Lørdag morgen 5. november sidder jeg og drikker min morgenkaffe med min lille søn på Skt. Hans Torv på Nørrebro. Ud af det blå, samles en lille mængde ældre mennesker midt på torvet. På ryggen af deres blå vindjakker er trykt DF's
logo (Dansk Folkeparti). De trækker partiprogrammer op af taskerne og rejser et skilt med et billede af Louise Frevert.Jeg hører en af dem spørge: »Hvornår kommer Louise?«. Jeg forarges over, at DF tør stille sig op midt på Skt. Hans Torv. Jeg skynder mig at skrive en harmdirrende SMS til alle på min telefonliste, i håbet om at nogle af mine engang så rebelske venner kort tid efter vil troppe op på torvet med æg og høje tilråb. Men det bliver kun til et par enkelte, sløve svar som: »Råb noget efter hende«, og »Hun må sgu have et stærk dødsønske«.Jeg ærgrermig over, at jeg ikke selv for længst har rejst mig og i bedste Nørrebro-stil kastet en brosten i hovedet på dem eller i det mindste bare bedt dem om at forsvinde. En forbipasserende råber »nazi-svin«. En anden spørger med et lidt usikkert smil, hvordan de har nerver til at stå her. Jeg selv takker blot nej til et partiprogram, da en af soldaterne kommer hen til mig. Jeg meddeler hende dog, at jeg synes, det er noget af en frækhed sådan at stille sig op midt på Nørrebro, hvortil hun roligt svarer, at man må stå ved sine holdninger, og DF stiller jo også op på Nørrebro.Gad vide, hvad der ville være sket, hvis de havde stillet sig på Blågårds Plads? Men de stiller sig på Skt. Hans Torv - centrum for den borgerlige del af Nørrebro, efterhånden befolket af unge tilflyttere i dyre lejligheder og gamle socialdemokrater, der sidder og skræmmes over, hvor 'mørkt' det er blevet på Nørrebro. Louise Frevert har nu stået i over 30 minutter på Skt. Hans Torv, og intet er hændt. Tænk, at hun tør. Jeg ved ikke, hvad det siger mest om: Louise Frevert, Nørrebro eller mig? Et caffelatte drikkende, venstreorienteret pacifist.
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net