tirsdag, september 06, 2005

"Ils ne passeront pas"

et let afkodet murmaleri i Stengade på Nørrebro, ydeligere forskønnet med Allahu Akhbar. Forleden var der en lille plakat med teksten "Bondam er hetero". Er der da ingen grænser for nederdrægtighederne ?
foto © webmaster




Nu vi er ved fransk og steder hvor lov og ret ikke gælder: Jeg så at Helle Merete Brix nævner en bog med titlen
"Les territoires perdus de la Republique"(Republikkens tabte territorier). det lyder som noget af en gyser. Gad vide om den findes på et sprog de fleste har det lettere ved? Lidt om den :


"Ifølge Jean-Pierre Obin fra det franske undervisningsministeriumer problemerne med vold imod piger, jøder og lærere værst på deskoler, hvor ledelsen har indgået en art kompromis med islamisterne."
Af Helle Merete Brix,journalist og forfatter

New York, Madrid og London. Vi rystes ikke længere, når vi hører om terrorangreb i islams navn i storbyerogså tæt på os. Men en anden og meget væsentlig form for jihad udspiller sig i disse år i de europæiske skoler, ikke mindst i de franske, der er blevet en slagmark for islamisterne.
Senest har det franske undervisningsministerium med Jean-Pierre Obin, øverste ansvarlige embedsmand i spidsen, udarbejdet en 37 siders rapport, derkonkluderer, at den er gruelig gal i en række af landetsskoler.
Islamisterne vinder frem på bekostning af de sekulære værdier med en dagsorden, der er antidemokratisk,antisemitisk og kvindeundertrykkende.10 undervisnings-inspektører, inklusive Obin selv, besøgte mellem oktober 2003 og maj 2004 61 gymnasierog tekniske grundskoler i 24 af Frankrigs distrikter. Der er tale om gymnasier og grundskoler både i byerneog på landet, og de blev udvalgt efter, om man i forvejen skønnede, at der var problemer.
I praksis betød det, at inspektørerne besøgte institutioner og grundskoler med mange nordafrikanske og muslimske elever.Inspektørerne talte med både ledelse og lærere, elever, forældre og folk fra området. Derudover inddrager rapporten også vidnesbyrd fra embedsmænd, der har at gøre med skoler for yngre børn i de pågældende områder.
Den er udgivet under pseudonymet Emmanuel Brenner og beståraf beretninger fra en række franske skolelærere.
Lærerne fortæller omproblemer med at undervise i Holocaust.Om muslimske elever, der klapper, når Hitler kommer på tale.Eller som ikke opfatter Der Stürmers smædetegninger af jøder som karikaturer,for "sådan ser jøderne da ud".Som mener, at Holocaust var noget, "meget rige jøder fandt på efter krigen".Eller afviser Holocaust med en sætning som: "Det er ikke rigtigt,imamen siger......"
Jeg har selv talt med en af bidragyderne, Iannis Rhoder, en ung lærer,der underviser børn i alderen 11-15 år i et af de belastede områder udenfor Paris. Han kunne bekræfte, hvad rapportørerne også oplevede: Atskoleledelsen på disse belastede skoler benægter, at der er et problem.
PåIannis Rhoders skole hed det kategorisk:"Vore børn er ikke antisemitter".
Inspektørerne fortæller også om problemer med at undervise i fransk og europæisk kultur og filosofi, blandt andet Voltaire, Rousseau ogMoliere, der anses for at være "islamofobiske".
Visse lærere censurerer derfor deres eget materiale og undlader for eksempel at gennemgå kristendommen eller Israels historie.
Der er eksempler påmuslimskeelever, der nægter at deltage i udflugter til kirker eller katedraler og muslimskedrenge, der nægter at deltage i svømmeundervisning, for de vil ikke svømme i "pige-vand" og i "ikke-muslimsk vand".
En enkelt fransk undervisningsinstitution har taget det skridt at dele opholdsrummet ind, en sektion formuslimer og en for ikke-muslimer.Visse skoler har delt kantinen ind, såmuslimer spiser for sig og ikke-muslimerfor sig.
Her vil jeg tilføje et eksempel fra byen Lille, hvor borgmester MartineAubrey, tidligere minister og en af Frankrigs absolutte toppolitikere,tabte slaget om svømmehallen i byens sydlige del. Efter pres fra muslimskeorganisationer er svømmehallen fremover kun for kvinder, der erkun kvindeligt personale ansat og skodder for vinduerne, så ingen kan kigge ind på de badende kvinder.
Jean-Pierre Obin fra det franske undervisningsministerium konkluderer, at denne foruroligende udvikling er orkestreret gennem en årrække af muslimske organisationer, der ønsker autonome, muslimske områder i republikken.
Fra en tidlig alder lærerde muslimske elever, hvad de skal tænke og mene og dermed også at betragte deres lærere som løgnhalse, der vil pådutte dem en anti-islamisk ideologi.Jean-Pierre Obin konkluderer også, at de skoler hvor problemerne med vold imod piger, jøder og lærere er værst, er de skoler, hvor ledelsenhar indgået en art kompromis med islamisterne. Måtte denne konklusion tjene som advarsel for de danske politikere, der i årevis har ment, atløsningen netop er dialog og fredelig samtale med de religiøse prædikanter, der truer med at destabilisere vores demokrati.

http://www.danskfolkeparti.dk/cgi-files/mdmgfx/file-53-21561-10109. pdf s. 17

Rivers of blood/ Floder av blod
talen, nu på svensk. Måske inspireret af HenrikGade Jensens fremragende kronik forleden, der også blev oversat til svensk (se en uge tilbage i arkivet):

Floder av blod
Tal av Enoch Powell , Brimingham -1968-04-20 (översatt till svenska)
Den främsta uppgiften för statsmannaskap är att förhindra sånt ont som går att förhindra. I försöken att göra så stöter man på hinder som är djupt rotade i den mänskliga naturen. Det onda märks inte förrän det har visat sig, och i varje dess steg finns rum för dispyter huruvida det är verkligt eller imaginärt.
De dagsaktuella problemen tar uppmärksamheten; frestelsen inom politiken är stor för att bekymra sig för det omedelbara, på bekostnad av det framtida.Framför allt är folk benägna att se varningar för problem som orsaken till problem, och även att man önskar problem. "Om bara", älskar de att tänka, "om bara folk lät bli att tala om det så skulle det nog inte inträffa". Kanske går denna vana tillbaka till en primitiv övertygelse om att ordet och saken, namnet och objektet, är samma sak..................................
http://www.svic.se/blogg/index.php?itemid=8



View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net