søndag, januar 22, 2006

Opinions-massage

det var altså ikke let at stå for dette håndfaste stykke øststatspædagogik. Gak ind og få de rigtige meniger - direkte fra staten, gratis ! Som bekendt forsøger enhver revolution at konsolidere sig gennem skolen. Og som regel forgæves.
Om SWEDKID
SWEDKID handlar om identitet, etnicitet och om unga människors tankar och erfarenheter. Innehållet bygger på vad som har berättats av verkliga personer, här och nu - i Sverige.
Målgrupp - publik?
Materialet vänder sig till alla som har intresse för frågor som rör rasism, identitet, främlingsfientlighet och människors lika värde och rättigheter. Den huvudsakliga målgruppen är lärare och unga människor i och utanför skolan.
http://www.swedkid.nu

Farvelfærd
hvad får man for verdens højeste skat ?
Allt fler väljer vård utomlands
Över 100 svenskar reser varje månad utomlands för att få sjukvård och tandvård. Med avdrag för den svenska patientavgiften får de allra flesta betalt i efterhand av skattemedel från Sverige.



"Hjälp, vad har den fina vården i Sveriges land tagit vägen? Jag står inte ut längre. Är det meningen att man ska plågas så här! Värk, domningar, kramper i båda benen. Var tredje månad får jag cortisonsprutor i båda mina knän, jag äter värktabletter. Det är mitt liv! Hjälp mej! Jag har ingen livskvalitet kvar med just fyllda 65 år. Jag kan inte få vård här i Stockholm och jag har inga pengar så att jag kan få vård på Sofiahemmet
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1159&a=515141&previousRenderType=6

Halvdelen af befolkningen 2050
"Nationalismens spöke"
I ledaren "Nationalismens spöke i länet" i vänstertidningen Sydöstran den 17 januari, beklagar sig Hans Bülow, politisk chefredaktör på tidningen som i folkmun även kallas Rödöstran, över att bland annat undertecknad påpekat att svenskarna kommer att bli en minoritet i framtiden om massinvandringen tillåts fortsätta som idag.
Till saken hör att påståendet är taget från tidningen Metro den 29 september 2005: Enligt Thomas Lindh, nationalekonom och forskningsledare på Institutet för framtidsstudier i Stockholm, kommer mer än halva Sveriges befolkning vara invandrare eller andra generationens invandrare år 2050. Något Sverigedemokraterna definitivt säger nej till.
http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/2006/01/19/nationalismens_spoke

Nyårsblattarna* regerar
Omkring 33 000 personer i Sverige fyller år den första januari. Och nästan hälften av dom är utlandsfödda blattar. Anledning: många av blattarna som kommit hit vet inte exakt när de fyller år. Ahmet Celikkol som föddes ”när fåren var dräktiga” förklarar varför.
http://www.gringo.se/articles.asp?id=169 (*blatte=perker)

EXAMEN I RUSKABY SKOLA
(sproget er autentisk nysvensk)
Och nu, barn, öppnar vi våra fina, nya läseböcker. Vill du, lilla Lisa-Ahmed, börja läsa.
-Abri, vad do gora, ey?
- Benim bazz Måna, haha!
- Varrfor? Hon inga memets, vara ichet…
- Spana, svenska orozbo!
- Nu vi jaga draken. Vattnish, nej?
- Zip, du tostado.
- Oops, shit happens. Kolla vilken habibi. Tjalluböl fet BMW!
- Ey len, jävla svenne. jag ska cutta din mamma abo, fattaru. Respekt! Grymt fett med parra på den gussen! Jag säger till din ansikte mannen. Jag svär, hon va fet den gussen len! Jag svär på ditt skägg.
Ey len idag ska jag baxa feta vikingaskeppet jao, jag SVÄR asså fett de kommer bli shoo fett me respekt asså. shit bre, aina kommer att spana som hökar, de är inget att leka med jag svär, så vi måste tagga jävligt fort jalla jalla bre, kesich!! ska ringa mina kousiner och brychän och len! sen så ska vi visa vilka de är som bestämmer jao! fett me respekt och para till oss, peace out mannen, tagga..Shoo bre, vad händish? Eh, kefftråd du makat shonne! Jag måste faktiskt axa nu men skriver mer senare. Jalla bai! Puss guzz o ge mej para för att ha shonnat ainan len!
Bra, utmärkt, lilla Lisa-Ahmed! Kanske Muhamed-Stina vill fortsätta.
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net