fredag, marts 03, 2006

Svenske bladtegnere

-en god del af dem, illustrerer for tiden hvad det drejer sig om: at gøre grin med "de rigtige". Altså konformitet. Ikke just et heltemodigt adelsmærke for satire. Men de skal da være så hjerteligt velkomne til at holde sig på de pæne maneres side. Der risikerer man i al fald ikke dekapitation eller HMF.

http://www.dagensarbete.se/

Disse viderværdige Agitprop kruseduller, giver én lyst til at gense en af de allermest elegante tegninger, hele dette halløj har kastet af sig. Nemlig Le Monde´s.

(pennen skriver på fransk: "Jeg må ikke tegne Muhammed")

Og så kan vi som en kontrast, gentage den uden sammenligning mest lavsindede og infame af alle tegninger, jeg har set nord for Levanten: En vis Magnus Bard i Dagens Nyheter. Selv Politiken villle formentlig have betakket sig. Også rent teknisk, er den en primitiv ynk.

Nogle vover pelsen

en anden slags bladtegnere:

Tegneres familier chikaneres
Datteren til en af de 12 Muhammed-tegnere er blevet opsøgt i skolen af en gruppe mennesker af udenlandsk herkomst, og også flere af de andre tegneres familier er blevet udsat for chikane. Nogle af tegnerne har svært ved at klare presset.
De 12 bladtegnere, der stod bag Jyllands-Postens karikaturer af blandt andre profeten Muhammed, bliver fortsat jævnligt antastet, og i flere tilfælde er chikanen også gået ud over familien...................

http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=704142:fid=100100918

»ER DU TYSKER?« »JA,« SVAREDE JEG UDEN VIDERE.
Optegnelser om et rolleskift som dansker i Mellemøsten.
Lasse Ellegaard
»I alle mine fuckin’ ti år i Mellemøsten har jeg solet mig i at være dansker. Den tossegode bistands-donor fra det lille, rige land, som de fortabte og forstødte unge i Libanons rottebefængte flygtningelejre drømmer om at bo i, fordi de kun har hørt om pigerne og ikke kender Gjellerup og Sandholmlejren. Det var en rolle, jeg på samme tid nød og skammede mig over. Indtil i går. For i går svarede jeg ja til spørgsmålet om, hvorvidt jeg var tysker. Tysker! Ved du, hvad det betyder for en dansker i min generation? Er du klar over, hvad de fuckin’ tegninger har gjort ved min danske selvforståelse?«
http://www.journalisten.dk/sw7148.asp

Vi kapitulerer !

svenske skolelærere kan ligeså godt installere Glistrups berømte telefonsvarer:

Göteborgs-Postens pappersupplaga 3 mars

Anställd på Tynneredsskolan misshandlad av elever

Göteborg: En anställd på Tynneredsskolan blev nerslagen av fyra elever. Misshandeln skedde på skoltid i skolans lokaler vid två tillfällen.Polisen har fått in anmälan för båda händelserna som skedde förra veckan. På tisdagen blev mannen misshandlad av fyra pojkar. I går var det ett gäng som bråkade med mannen och tog från honom både mobiltelefon och nycklar. Enligt polisen har han sedan fått tillbaka ägodelarna.

Enligt Ros-Marie Haglund, rektor på Tynneredsskolan, har skolan försökt vidta åtgärder.

-Vi kallade föräldrarna till skolan, men de kom inte. Och vi kan ju inte tvinga dem till det, säger Ros-Marie Haglund

Vad händer härnäst?

-Det vet jag inte.

Men ska inte skolan vidta några fler åtgärder?

-Vi får väl försöka få dit föräldrarna igen. Men vi har agerat. Pratat med pojkarna. Och haft samtal med både kurator och mig.

Är det som hänt allvarligt?

-Klart det är allvarligt. Vi blir så klart upprörda när sådant händer.

Gudrun i Småland....imponerende foto

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=526179&previousRenderType=3

View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net