lørdag, april 08, 2006

Den religiøse fascisme

Alex Wittendorff
Farlige kræfter bør bekæmpes af alle demokrater. Værdifulde kampfæller her er dem, der har frigjort sig for de mellemøstlige religioners autoritære, fascistiske sider
I SLUTNINGEN af juni 1937 var der en tysker i Danmark, der blev dybt krænket i sin tro. Han passerede kunsthandelen Tidens Malere nær Vesterport i København, og her så han i vinduet et stort maleri, der viste et elskende par i højre side i forgrunden, og i forgrundens centrum stod en lille figur, Adolf Hitler, der heilede på sin karakteristiske måde med bøjet højrearm
******
Stærke, sorte kræfter
Når der i dag kan være grund til at mindes Freddies problemer med ytringsfriheden, er det naturligvis, fordi vi igen har den slags problemer, og der stadig er stærke, sorte kræfter, der peger i vores retning. Salman Rushdie og de 11 andre europæiske intellektuelle, der har udsendt deres manifest imod totalitær islamisme, skriver: »Efter at have vundet over fascismen, nazismen, stalinismen står verden over for en ny global og totalitær trussel, islamismen. Vi forfattere, journalister og intellektuelle opfordrer til modstand mod den religiøse totalitarisme og kamp for frihed, lige muligheder og sekulære samfund for alle.«
-»Underskriverne er alle folk, der ved, hvad de taler om, og der er grund til at lytte mere til dem, end til de islameksperter, der i deres forskning lever af at have gode forbindelser til den islamiske verden. Fascisme og nazisme optrådte i mange skikkelser, men fælles for dem var, at de hyldede uligheden. Det var føreren, partiet, racen, herrefolket, de stærke mænd, der bar værdierne. Og det var føreren, partiet og dets ideologer, der definerede den rette lære.«
Kronik: Den religiøse fascisme

Virkeligheden ifølge Aftonbladet
I obehagligt stor andel av den brottslighet som rapporteras av massmedia hemlighålls gärningsmännens etnicitet – utom när brottslingarna är svenskar eller östeuropéer förstås. Om offren inte är svenskar gäller dock andra regler. De motsatta, närmare bestämt.
Rakryggad

Den Radikale snakkemaskine
Det forlyder at de Radikale er "elitens" parti og det største på visse læreanstalter. Den elite og de studerende må have for travlt med karriere og studier, til at læse de rapporter der dokumenterer partiets skadevirkninger.
På den måde virker Radikale idag som marxisterne for 30 år siden. Teoretikere, hvoraf kun nogle vågner op, når de ser deres teoriers forfærdende virkninger.
Et parti der bør ha en l a n g karantæne fra nogen somhelst indflydelse.
Hyklerisk optræden
Og apropos Elsebeth Gerner Nielsens forsvar i JP for Arla, så virker det præcist lige så hyklerisk som Arlas optræden.
EGN kan nemlig ikke lide den nye kvindeorganisation. Hvorfor? Fordi den ikke er politisk korrekt i hendes optik.
Derfor skal "Kvinder for frihed" nu bebrejdes, at den ikke gør noget for at hjælpe de undertrykte muslimske/arabiske kvinder i Danmark. Læsser på med eksempler om de stakkels kvinder, som hun påstår, ingen rører en finger for at hjælpe, for så at slutte med denne replik til (os) kvinderne: Lad os nu feje for egen dør, inden vi fejer for Arlas.
Snakker tit og ofte

EGN skulle snakke, og det gør hun godt nok tit og ofte. For fakta er, at hun og det radikale parti sammen med socialdemokraterne slæbte et uhæmmet antal arabiske indvandrere ind i Danmark uden at gøre en pind ved integrationsproblematikken.
Den eneste i de to partier, som åbenbart erkender ansvaret og forsøger at gøre noget ved det, var og er tdl. indenrigs- og socialminister Karen Jespersen.
Men hvad gjorde og gør de radikales integrationsordfører gennem mange år: Tørrer det af på andre.

Arla og Gerner Nielsen

Amor fati *

I en Politiken, der skælder og smælder på alle "racisterne" ( ved JM Strid, Rune Engelsbrecht osv.) - findes denne passage i en artikel af Kristian Ditlev Jensen. Om hvordan fejringen af Dan Turells 60 års dag endte.
*Elsk din skæbne. Det er Politiken , Jelved og muligvis dig selv, som har givet dig den. Og trøst dig med at det er 4-6 gange værre i større svenske byer.

»Den aften gik jeg til sidst hjem, fordi det kunne være nok, fordi også gode aftner må slutte, ende, holde op, standse brat, stoppe, stop.
-Den aften krydsede jeg over Halmtorvet, ned ad Abel Cathrines Gade, og det var dér, de kom. De kom bagfra den aften, tre mørke mænd, mørke som sådan nogle mænd skal være det, mørke i huden, mørke i håret, mørke i stemmerne med deres fremmedartede kommandoer nærmest bjæffet frem, bjæffet frem i mørket.
-De kom bagfra den aften, snigende. De kom bagfra den aften, og de tog fat i mig, holdt mig fast, holdt mig i et jerngreb, så jeg ikke kunne se dem, og så tømte de mig, røverne tømte mig, vendte bunden i vejret på mig, og så smed de mig væk, som hvis jeg havde været en gammel sodavandsdåse eller et Prince Light-skod, tyret helt tomt, helt ned til det gule.
-De tog min identitet den aften.De tog min tegnebog og min telefon den aften.De tog mine bilnøgler og mine personlige papirer den aften.De tog min skråsikkerhed og min gadetryghed den aften.De tog min frihed og min borgerlighed den aften.Og de tog min tid den aften, fordi jeg bagefter må rekonstruere mig selv fra bunden, og det tager en helvedes tid, og jeg vil da skide på, om man kan se mit højre øre på billedet, jeg skal bare have et kørekort, og jeg kan for resten meget bedre lide mit venstre øre.
- Den aften Onkel Danny blev fejret, blev København også fejret. Den fejrede sig selv - som storby. Det virkede næsten, som om de tre banditter var bestilt af salig Onkel Danny Himself, og som om han sagde til mig, at så kunne jeg måske forstå det, så kunne jeg lære det, kunne jeg, at en storby ikke er en storby uden DET HELE, den skal have DET HELE for at være storby.«

fra: Når selv et brutalt gaderøveri må føjes kærligt til storbyportrættet af København.
Af Kristian Ditlev Jensen


Ubehagelige sandheder om tysk fremmedpolitik
Kriminalität
Fakten: Jeder fünfte Straftatverdächtige in Deutschland ist Ausländer (547 000 Fälle pro Jahr).
Besonders hoch ist der Ausländeranteil bei schwersten Verbrechen: Jeder dritte Mord, jede dritte Vergewaltigung* und jeder dritte schwere Raub wird von einem Ausländer begangen (Kriminalstatistik).
*(voldtægt)

Problem: Die Justiz ist völlig überlastet, Prozesse dauern häufig Jahre. Oft müssen Dolmetscher eingesetzt werden.
Schaden: Milliardenkosten für Justiz und Strafvollzug. Und: Viele Bürger in Deutschland fühlen sich immer stärker bedroht.

Ausländerpolitik: 7 Wahrheiten

Når man arter sig
kan man få ros af Islam Online, og højere kan vel ingen nå ?
»The center-right government of Prime Minister Anders Fogh Rasmussen has been accused of religious intolerance, partly because of a crackdown on immigration, according to Reuters.
One of the main areas of contention with the Muslim minority has been the lack of an Islamic cemetery.
"Against the unfortunate background of the publishing of the cartoons, I see this as an expression of accommodation and tolerance that I believe, fundamentally, characterizes the Danish government -- also in regard to Muslims," said Ahmad.
The Scandinavian country has been at the center of Muslim anger since the publication of twelve offensive cartoons by its mass-circulation daily Jyallands Posten late last year.
- The go-ahead for the cemetery is not the first positive sign to emerge from the cartoons controversy.
Late in March, the first hijab-clad talk show presenter make her debut on Denmark's DR2 television network.
Asmaa Abdol-Hamid, a 24-year-old Danish Muslim of Palestinian origin, is hosting an eight-part program on the fallout of the Danish cartoons on the DR2 network.

Danish Muslims Get First Cemetery
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net