mandag, august 28, 2006

Parallel- justits på Nørrebro

foto © webmaster, ydre Nørrebro sommeren 2005, klik foto for stort billede.
En 20-årig kvinde oplyser, at hun i af­tes blev overfaldet, slået og sparket på vej væk fra sine forældres lejlig­hed på Nørrebro.
Kvinden bar ikke slør og har forkla­ret, at en gruppe mennesker uden for opgangen havde råbt luder efter hende. Eller "kafra" som betyder "uden religi­on". Da hun gik videre, blev hun slået med knytnæveslag i ansigtet, så hun faldt om. [..]

En 22-årig sigtet nægter at have slået kvinden. Hans version af historien er, at han havde været oppe at toppes med kvindens bror. Han kunne i retten fremvise mærker på læben, kinden og armene.
Dommeren i Dommervagten troede tilsyneladende mest på kvindens forklaring og mente, der var begrundet mistanke. Det hele endte med, at den 22-årige blev varetægtsfængslet i 11 dage.

TV 2

Video: Partiet tackar dig för dina insatser!

Beskrivning: Kolla in denna jämförelse av hur SVT Aktuellt hanterar regeringens resp. alliansens valmanifest. Det är stor skillnad i stil, kroppsspråk, frågor, värdeord m.m. Fri television? Pyttsan!
Längd: 4 minuter



Bublare.se via
Henrik Alexandersson
ses også på You Tube

"Sällan har väl stats-tv:s underordning och anpassning till den socialdemokratiska partiapparaten, inställsamheten och fjäsket, illustrerats tydligare än de intervjuer som gjorts med Göran Persson och alliansens företrädare Fredrik Reinfeldt och Maud Olofsson."
Kurt Lundgren

" Ja, ja, ja nu kommer jeg.............."
David Trads :
enhver fugl pipper jo med sit næb, også jeg . Jeg har ikke andet.
Men det slår mig pludselig hvordan det kan være, Information med ét blev en læsværdig avis igen for et lille års tid siden.
Jeg tror det indtryk Trads vil give er, hvor travl og betydningsfuld en mand han er, og det lykkes jo overordentligt.Vi er benovede. Her sættes nye standarder i blogosfæren. Jeg ved sørme snart ikke hvordan det kan være, jeg kommer til at tænke på citatet nedenfor* ?
Af en eller anden grund linker han til Uriasposten. Men der skulle jo nok have stået "Urban"..........Som den socialdemokratiske kapacitet han er, ender han nok i Folketinget en dag, og dér passer han jo godt.
(Er der forresten nogen der gider forklare mig, hvorfor jeg ikke rigtig kan med yngre mænd der omtaler deres koner som "hustruer" ?)

Yet another day at the office...23. august 2006 05:07 af David Trads
Som lovet her et indblik i en ret almindelig dag på mit arbejde - tirsdag den 22. august:
6.45-7.00
: Jeg tjekker mine mails – der er kommet syv nye, siden jeg lukkede ned sent i aftes. En af dem er fra endnu en international mediekoncern, som med dyb interesse spørger til vores projekt.
7.00-7.50: Morgenmad, smører madpakke til mine to børn, læser sportssiderne, drikker kaffe, stryger en skjorte, snakker kort med Rikke, min hustru, inden hun tager ungerne i skole.
7.50-8.30: Kører min bil på værksted for at få skiftet en pære i bilen (jeg er selv håbløs til den slags). Lytter til en ’ny’ CD – nemlig en opsamling fra Gnags, som jeg lige har købt. Den griner mine musikjournalister siden meget af.
8.30-9.45: Sidder håbløst fast i trafikken på vej ind i København på motorvejen. Tænker igen over, at det er håbløst at køre bil om morgenen. Når til gengæld tre mobilsamtaler undervejs. Først med Svenn Dam, som er min øverste chef og inspirator, der har fået en genial ide, som han vil vende med mig – men som jeg desværre ikke må sige videre. Dernæst med Simon Andersen, en af mine redaktionschefer, for at fortælle, at jeg kommer for sent til dagens første møde, hvilket han brokker sig noget over. Endelig med min hustru, som jeg spørger til råds om kommunikation, hvor hun er fabelagtig.

13.45-14.45: Tager forbi min hustrus arbejde – hun er freelancejournalist – og vi får en super diskussion om Mellemøsten, som hun er dybt optaget af ligenu, hvor hun deltager i et udvekslingsprojekt med en ung egyptisk kvindelig journalist. I går havde Rikke besøgt et flygtningecenter i forbindelse med research, og det var forstemmende at høre om forholdene der.
17.30-18.00: Når at drøfte et par emner med Simon Andersen, inden jeg drøner hjemad. Her når jeg lige at sige hej til Rikke, inden hun skal ud af byen. Anders og Anna, vores børn, lokker mig til at tage dem på McDonald´s.
17.30-18.00: Når at drøfte et par emner med Simon Andersen, inden jeg drøner hjemad. Her når jeg lige at sige hej til Rikke, inden hun skal ud af byen. Anders og Anna, vores børn, lokker mig til at tage dem på McDonald´s.
19.00-20.00: Skriver denne blog – altimens jeg tre gange taler med Morten Nissen Nielsen.

David Trads blog

* "Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt i Verden, at være en Mand, der er rask til sin Mad og rask til sin Gjerning. Naar jeg derfor seer en Flue i det afgjørende Øieblik sætte sig paa en saadan Forretningsmands Næse, eller han bliver overstænket af en Vogn, der i endnu større Hast kjører ham forbi, eller Knippelsbro gaaer op, eller der falder en Tagsteen ned og slaaer ham ihjel, da leer jeg af Hjertens Grund. Og hvo kunne vel bare sig for at lee? Hvad udrette de vel, disse travle Hastværkere? Gaaer det dem ikke som det gik hiin Kone, der i Befippelse over, at der var Ildløs i Huset, reddede Ildtangen? Hvad Mere redde de vel ud af Livets store Ildebrand?

Kierkegaard, Enten-Eller I (SKS 2,33; SV3 2,28)
View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net