onsdag, november 08, 2006

Respekt !

en stoisk kommentar af skolens rektor :
"For mange elever spiller kriminalitet en stor rolle". ´
Næsten lige så urystelig som de tre lærere der forleden fortalte i DN, at de ikke bare blev kaldt "kønsord" hver dag, men også fik bank af eleverne med hvilke værktøjer, der nu lige var for hånden. De mente stadig der måtte være en pædagogisk tilgang til disse elever, der var i "svær brug for hjælp". Andre ville mene de stakkels lærere havde brug for en kærlig hånd. Nogen har bare nerver af stål. Artikel fra lokalavisen Tensta-Rinkeby (klik f. større billede)




"Kærlighedsflygtning"

en eufemisme der vil frem i verden. Sammenstillet med "mishandlet", bliver det et helt barokt newspeak. Alle begreber har været en tur i Asylsvenskans vridemaskine. Jeg bliver helt lyrisk, så der må en lagkage på, spottet ved en vis bogudgivelse idag:



Stanna hos din man och bli misshandlad – eller förlora ditt barn.
Det valet har en kvinna i nordvästskåne ställts inför. Hon har lämnat sin danske man. Därför ska hon utvisas. Sedan de stränga invandringslagarna infördes i Danmark har trycket ökat på kvinnojourerna i Skåne.
Misshandlad kärleksflykting utvisas – eller förlorar barnet

der foregår en lille journalistkrig ( Svensk problem i Sverige), hvor det egentlig var politikerne der skulle få sig en kammeratlig samtale.

Svensk kommentar

DN låtsas om att "nydanskarna" är kvar i Danmark på arbetet. Vilket är bullshit. Tattarna och bonnlurkarna flyttar till sverige. De med arbete behöver inte flytta från Danmark för att importera.
- Danmarks "hemska" krav på partnerimport är :1. Självförsörjning 2. Att parterna är 24 år. 3. Uppvisande av Bostadskontrakt
- Dessa krav gäller både danskar o invandrare. Alltså de som INTE har lägenhet och INTE har jobb och/eller kan försörja sig själva flyttar till Malmö där skattebetalarna skall försörja hela familjen från dag ett och skall enligt lag även kravlöst skaffa fram en gratis lägenhet.
- Malmö är ett lufthål för misslyckade patrialkala analfabetiska bonnrövar från mellanöstern. Eller "kärlekstaden" som naiva Mona Sahlin kallar Malmö.De mest misslyckade invandrarna flyttar till Malmö.
Kafir ,Flashback Forum

Ungdomshus - update
Moderen med det blødende hjerte, syntes ved nærmere eftertanke ikke om denne sætning:
- "Hun havnede på en skole med en mængde efterkommere/2.g'ere/elever med anden etnisk oprindelse, hvor hun blev svine-mobbet ud af skolen."
det er jo ligesom at læse svenske aviser på nettet, hele og halve artikler forsvinder, personer skifter identitet for øjnene af én. Mit hjerte bløder, 2.

"Jeg bliver"
mens Jyllandspostens læsere ikke kan få hænderne ned af glæde idag over at slippe for Århus-salafisten, er der skuffende nyt fra familien Abu Laban. Man kunne jo også spørge - hvem ville tage imod ham i Mellemøsten eller Europa. Det skulle da lige være Sverige, som han også nævnte på et tidpunkt. Man Abu Laban snakker og en vis legemsdel går.......
(foto© snaphanen)


Mandag forlod en af de mest indflydelsesrige arabiske imamer sheik Raed Hlayhel Danmark.Bægeret flød over for imamen, der engang sagde, at ’kvinder uden slør er Satans instrument mod mænd’, da Jyllands-Posten fik rettens ord for, at avisen gerne måtte trykke de 12 illustrationer om Muhamed 30. september sidste år.[..]

- Laban har selv tidligere givet udtryk for, at han ville forlade landet. Her erkender en storsmilende og som altid lattermild Abu Laban, at han har mistet en allieret:
– Sheik Raed Hlayhels følelser for Mellemøsten er stærkere end for Danmark, og jeg respekterer hans valg. Vi har været partnere i en masse græsrodsarbejde, og jeg respekterer ham. Folk plejede at lytte, når han oversatte islam, og han var afholdt. Så selvfølgelig vil jeg savne ham. På en måde er det et tab for det arabisktalende samfund i Danmark, siger han.
Traumatisk emne
– Man spørger nogle gange sig selv, når man er i vores sted, om vi gør et godt job, når ingen ser det, eller nogen helst vil miskreditere dig. Hvorfor skulle man så blive? Sådan har jeg også selv sagt. Måske har sheik Hlayhel samme syn på sagen: Hvorfor skulle jeg blive, når den åbenhed, som de europæiske demokratier praler af, ikke gælder for mig.
Hvad er ideen så med at blive?
– Jeg har aldrig direkte diskuteret det at forlade Danmark med ham, men Hlayhel har kredset om det af og til. Det var aldrig særlig konkret – kun generelle hentydninger. Sådan noget, som gælder alle os, der er kommet til Europa: Vi føler ikke, at religionsfrihed og -lighed gælder os.
– Hvis man holder meget af nogen, så bliver man meget loyal. Og hvis man elsker nogen meget, bliver man traumatiseret, hvis de med vilje træder på det, du har kært. Derfor er Muhamed-krisen blevet et traumatisk emne for os alle.
Har haft samme overvejelser
– Det var ikke den enkeltstående episode med de 12 tegninger, men vi blev bange for, at det kunne blive en vane at krænke muslimer. Det var vores hovedpine. Det er hovedårsagen til, at Raed Hlayhel er rejst. Mange af os har haft de samme overvejelser.–
Hvem er ’os’?
– Jeg taler om alle praktiserende muslimer, som hele tiden bliver angrebet i Europa, og som beskyldes for at være ballademagere og bagstræberiske.
Overvejer du stadig at forlade Danmark?
– Nej. Og jeg har ikke talt med to tunger, som det har været nævnt tidligere.
– I slutningen af Muhamed-krisen var jeg i en ekstrem stresset situation. Nogle gange smelter sagen sammen med ens personlighed, og jeg koncentrerede mig så meget om sagen, der handlede om mangel på kommunikation mellem islamiske og vestlige værdier. Men mit arbejde hjalp ikke, og så tænkte jeg: Jeg betyder intet. Mit arbejde gør ingen forskel – hvorfor skal jeg blive?
– Da tingene blev mere normale, og selv journalisterne blev mere venlige – måske fordi de føler skyld – kunne jeg mærke en udvikling, der gør mig mere afslappet.
– Så ingen overskrift: Abu Laban forlader landet?
– Nej, jeg bliver.
Akkari er tilbage
– Hvad med Ahmed Akkari – han har også talt om at forlade Danmark?
– Han sagde på et tidspunkt: ’Ikke mere Danmark’. Hvorefter han tog til Libanon. Her færdiggør han næste år sin teologiske uddannelse. Ahmed havde nået grænsen, da han sagde: ’Jeg tager til Libanon, og der bliver jeg’. Sådan opfattede jeg det helt klart.
– Men så kom krigen (mellem Hizbollah og Israel, hvor ca. 5000 blev evakueret fra Libanon, red.). Og under evakueringen fortalte ambassaden ham, at myndighederne i Danmark ville se med milde øjne på en ny ansøgning om opholdstilladelse for hans kone. Sådan har jeg opfattet det
Ekstrabladet, 8 nov 2006












View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net