fredag, december 22, 2006

Årsopgørelsernes tid

og her er en glædelig nyhed. Hvor stor en indvandrerandelen i år ? I 2005 var den 40 %: Og hvad havner Sverige på ? (i 2005 : 238 tilfælde af "Fullbordat mord och dråp samt misshandel med dödlig utgång - næsten 10 gange flere end i DK, hvor det befolkningsmæssigt burde være knapt det dobbelte.)

29 drab: Et historisk lavt antal
29 drab i 2006. Sådan lyder Ritzaus uofficielle årsopgørelse. Til sammenligning blev der sidste år begået 52 drab, og ifølge politiets statistikker har tallet ikke været så lavt de seneste 22 år. DR-Online


Desintegrationsnyt
60 mio. kr. brugt på at hjælpe 409 flygtninge og indvandrere i arbejde - hver fjerde er kommet i job.
146.000 kr. stykket
Med udgangen af i år er de 60 mio. kr. brugt, men kun 409 har fået et kompetencekort. Det svarer til en foreløbig stykpris pr. kompetencekort på godt 146.000 kr.
Fråds med integrationspenge


"Troens sødme og rummelighed"
gå endelig ikke glip af dameblads-islamisten Sherin Khankan. En kvinde uden naturlige anlæg for flovhed. Selv Deadline´s Adam Holm syntes noget pinagtig over mødet med hendes tanke- og navnlig følelsesverden. Tina Magaard tog det pænt..................

"Halvfascist og kulturracist"
man er hel beæret over at blive kaldt sådan i Helsingborgs Dagblad. Hvilken skam at avisen ikke er til for at læserne skal skrive i den, så jeg må takke Petter Larsson for hæderen her. En provinsjournalist hvis vigtigste opgave synes at være at fare ud og slukke debatbrande . Han ville være faldet død om af overanstrengelse i DK. Man studerer Larsson med samme glæde som en læge studerer et særlig repræsentativt og klassisk case study af en sygdom - en ærke-svensk PK´it, lige til at konservere i sprit. Den fødte bladneger. Her om det uskyldige folk, forførte af onde kvasi-fascister. Teorien er en fornærmelse mod et selvstyrende folk:

Berggren prövar fascismbegreppet på Danmark — han hävdar att landet i dag uppvisar flera, men inte alla, av facismens kännetecken— och han lanserar en politisk förklaringsmodell (snarare än till exempel en socioekonomisk) till Dansk folkepartis framgångar, där rasism måste förstås som något som är skapat av politiska aktörer, inte som något som ligger latent i folkdjupet. I åratal har Dansk Folkeparti bearbetat opinionen — nu skördar man mandat
.

Om det stämmer har de anti-rasistiska partierna en del att lära: om rasism skapas politiskt, kan den antagligen krossas politiskt.
- Berggrens analys av den danska politiska logiken understöds på sätt och vis av statsvetaren Per Mauritsens nedbrytning av den danska integrationsdebatten, en i stora stycken lysande text, där Mauritsen bland annat visar hur universella idéer görs om till specifikt danska — sådant som lutheransk kristendom och välfärdsstat anses till exempel liksom a priori vara särskilt befordrande för liberalism och demokrati.
- Kommer man då bortom några stereotyper? Nja. Jag tycker nog fortfarande bilden av dansk integrationspolitik som djupt inpyrd av främlingsfientlighet och styrd av kulturrasistiska föreställningar håller streck.

Petter Larsson anmelder "Bortom stereotyperna?"

Vesten skal stoppe sit selvpineri
fra Jyllandspostens interview med Pascal Bruckner - en "kulturracist" af værste skuffe:
I stedet for at anklage sig selv for alverdens ulykker opfordrer den franske filosof Pascal Bruckner europæerne til at være stolte af de værdier, som resten af verden eftertragter.
Paris :
- I sin seneste bog anklager Pascal Bruckner europæerne for at være en flok masochister, der på grund af dårlig samvittighed over vores forfædres synder vender hadet mod os selv i stedet for at stå op mod fjenderne, heriblandt de fanatiske islamister.

Oprør mod tyranniet: »Det er altid de intolerante, der forlanger af os, at vi skal være tolerante. Eller folk uden respekt, der kræver respekt. Mit budskab er, at folk skal holde op med at føle sig skyldige. Vi har ikke noget at bebrejde os selv, og vi bærer ikke skylden for de forbrydelser, som vores forfædre begik.Vi skal ikke skamme os over vores værdier. Vi skal forstå, at vores værdier er gode, at de har hjulpet os hen over de værste totalitære regimer, som har eksisteret – fascismen, kommunismen og stalinismen. Vores værdier efterspørges i dag af millioner af mennesker uden for Europa. Så vi skal ikke i tolerancens navn vige tilbage, når vi står over for fjenderne af tolerancen,« siger Pascal Bruckner.

Senest er han gået i spidsen for forsvaret af den franske filosofilærer Robert Redeker, der på grund af en kritisk kronik i avisen Le Figaro i september blev dødsdømt på islamistiske internetsider. Og i sin bog ”La tyrannie de la pénitence, Essai sur le masochisme en Occident”, der på tre måneder er solgt i 90.000 eksemplarer, opfordrer han læserne til at gøre oprør mod det, som han kalder for den europæiske »bodsgangstyranni«. For kronisk og nærmest religiøs skyldsfølelse vil føre til, at vi undergraver vores egen frihed og ender med at hade os selv, mener han. [..]
- I dag advarer Bruckner om, at verden står midt i en ideologisk krig, som handler om at tilpasse en stor religion som islam til det moderne og sekulære samfund. I den krig er det vigtigt at vælge side. Og det er vigtigt ikke at falde i fælder som ordet islamofobi, der bruges som et afskrækkende middel til at lukke munden på alle kritikere af islam.

»Ordet islamofobi er en løgn og en konstruktion. Der findes jo ikke tilsvarende ord som kristenfobi eller en buddhafobi. Der findes derimod racisme mod arabere, sorte, hvide, jøder og pakistanere. Men at kritisere en religion har intet med racisme at gøre. Religioner er meninger, der deles af millioner af mennesker. Men man har ret til at kritisere dem og diskutere dem. Det er ikke racistisk.«
Tradition for latterliggørelse:
Jyllands-Postens Muhammed-tegninger bliver selvfølgelig også nævnt under samtalen i taglejligheden – akkompagneret af stille jazztoner. Bruckner opfatter krisen over tegningerne som en iscenesættelse, og han forstår ikke, hvorfor de danske myndigheder ikke efterfølgende fratog de implicerede imamer deres statsborgerskab og smed dem ud af landet.
Der er tradition i Europa for at latterliggøre religionen. Men så pludselig kommer en ny religion, som man ikke må røre ved, hertil. Jeg gjorde grin med Dalai Lama i en bog og kaldte ham for en komplet idiot. Det førte ikke til nogen dødsdom. Derimod sendte han sin sekretær hen til mig for at invitere mig til at diskutere med den besked, at vores fjender styrker os [..]

Vesten skal stoppe sit selvpineri

»Årets svenskar«
med det kriterium ( at anmelde en forbrydelse) ville der i 2005 have været nøjagtigt 1.241.843 kandidater til titlen. Aftonbladet

»Sverige är ett öppet land«
Fler invandrare än någonsin kom till Sverige förra året. En stor del är EU-medborgare som söker sig hit både som arbetskraft och som anhöriginvandrare. Men många kommer från länder som fallit samman, som Irak och Somalia. Den ”amnesti light” som införts svarar för en femtedel av de nytillkomna. Sverige är – och ska vara – ett öppet land. I dagens goda arbetsmarknadsläge bör det gå lättare att integrera dem i vårt land. Dagbladet

Den öppna arbetslösheten i Sverige ligger kvar på en relativt hög nivå, trots flera år av allt bättre ekonomisk tillväxt.

I år har nästan 10 000 irakier kommit till Sverige

og der må gå rygter om Sveriges amnesti-light i Irak: Tio flyktingar i bil . Det irakiske samfund i Sverige må nu nærme sig 100.000. Ser man noget ud i fremtiden melder spørgsmålet sig: hvor længe endnu kan Danmark have pasunion med "det nye Sverige" ?

"Der var ikke noget galt med kommunismen........."
kun med kommunisterne:
- "Jag valde att bli aktiv muslim när jag var i tonåren. Jag är kunnig inom islam och kände till sju, åtta religioner rätt bra och därför ville jag utbilda mig till multireligiös guide. Några fördomar om andra religioner hade inte Abo när han påbörjade utbildningen. – Enligt islam får man inte ha fördomar. Du ska acceptera alla religioner. De fanatiska tolkarna av islam är outbildade. De har inte kunnat tänka själva, säger han. – Det är inte fel på religionen utan på människorna, fortsätter han.
Multireligiösa guider og her har vi så tolerancen og åbenheden i praksis:

Kristne mindretal må holde jul i skjul
Julehøjtiden er ofte en anspændt periode for Mellemøstens kristne mindretal. Mange nedtoner deres kristne identitet, mens andre holder den helt skjult
- Kristendommens krybbe. Sådan bliver Mellemøsten ofte omtalt. I omkring 2000 år har den politisk betændte region, hvor Jesus blev født og korsfæstet, været hjemsted for nogle af de ældste kristne menigheder.
Men aldrig før har den kristne emigration væk fra regionen været så massiv som i dag. Politiske spændinger, krige, forfølgelser, diskriminering og islamisk fundamentalisme er alle årsager til, at antallet af kristne i Mellemøsten er stærkt faldende.
I dag er der omkring 15 millioner kristne tilbage i Mellemøstens lande. Men alene inden for de seneste fem år er Iraks kristne befolkning blevet halveret til omkring 200.000. I Egypten, Libanon, Syrien og Det Palæstinensiske Selvstyre er de lokale kristne menigheder også ramt af emigration. Hvis den nuværende emigration fortsætter, vil den samlede kristne befolkning i Mellemøsten blive halveret i løbet af de næste 30 år. Kristeligt Dagblad

Norsk søstersolidaritet
En unik undersøkelse viser at kvinnelige jurymedlemmer kan være raske til å stemple ofre for voldtekt som lette på tråden. Det er en mulig årsak til frifinnelser.

Dagbladet. no

»Mod dumhed er blasfemi er en pligt «

Ulrik Høy om Chahdortt Djavann: (foto Snaphanen)
MAN træffer dem i ny og næ, disse komplet uforfærdede mennesker, der siger og skriver deres mening og står ved dem i en bogstavelig talt frontal attitude, så når man sidder ansigt til ansigt, er det fristende med et lille psykologisk fradrag: det er vist ikke klogt at føre sig frem på den måde, man støder nemt folk fra sig, og er det nu ikke rigelig skråsikkert? Man kan spare sig sine små psykologiske fradrag. De gælder ikke i tilfældet Chahdortt Djavann.
- Da karikaturkrisen var sit højeste, blev hun bedt om at kommentere Jyllands-Postens tegninger på fransk TV. Det skete på Antenne Plus, og det skete direkte, så de ansvarlige hverken kunne afbryde eller beskære. Hvad hun mente om karikaturerne? De var da glimrende bortset fra, at det ikke var karikaturer, men realiteter, opdaterede realiteter, for naturligvis skulle Muhammed have en bombe i turbanen, ikke en krumsabel, det ville være gammeldags. Det sagde hun uden at blinke og lige ud i stuen hos millioner af franske seere. TV-værten var konsterneret, men udsendelsen var direkte. Bagefter mente de ansvarlige, at den fripostige kvinde nok skulle holde pause fra direkte TV. [..]
Vi har brugt megen energi på at diskutere retten til at ytre sig på denne og hin måde, og det er den forsigtige diskussion. Går det nu også an at hævde det vigtigste demokratiske princip overhovedet? Bliver de ikke stødte på manchetterne i præsternes Teheran, bliver de ikke sure og boycotter mælken i Saudi Arabien, og lever vi ikke i en global verden, hvor alle må tage hensyn til alle? Sandelig må vi så og gør vi så.
Alligevel fastholder Djavann PLIGTEN til at udøve blasfemi. Hvorfor? Fordi hun har en religiøs modstander og har oplevet denne modstanders fremfærd i de 10 år, hun bar slør, og fordi hun mener, at europæere skal vågne op, mens tid er.
»I er ikke tolerante, I er ignorante,« siger hun med en af disse affejende tilkendegivelser, der gør mennesker betuttede, fordi det med at kæmpe og give sig til kende er et ubekvemt brud med det afglidende. [..]
- Som tegner har man pligt til at tegne karikaturer. Mener Djavann. Som almindeligt menneske har man pligt til at træde op imod de kræfter, der placerer halvdelen af klodens befolkning, nemlig kvinderne, som en mindreværdig og uren skabning.
- Selvfølgelig kan Djavann ikke holde juleferie i Teheran – hun gør en sigende håndbevægelse hen over halsen – »de ville skære halsen over på mig.« Sådan. Hvad så med den personlige risiko i Frankrig? »Jeg passer på, jeg bærer mig fornuftigt ad, jeg udleverer ikke telefon og mail, jeg bor i en ejendom med ligesindede.«
-Da »Bas les Voiles« udkom, vakte den furore, og hun blev hadet i de kredse, hvor islamiske mænd bestemmer over kvinder og børn. Alligevel helmede hun ikke.
- I dag sidder hun i en kommission, der skal give regeringen gode råd. Der sidder også franske mullaher. »Hvorfor går drenge ikke med slør,« spurgte hun med et smil. Mullahen rømmede sig og svarede, som sandt er ifølge Koranen, at eftersom piger er urene fra fødslen, så er det naturligvis dem, der skal bære slør. Mod sådan dumhed er blasfemi en pligt. (Weekendavisen)

Henryk M. Broder: "Lachen ist gesund"
Fl Rose: Wir waren vollkommen unschuldig


"Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science, the science against which it had vainly struggled, the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome."
Winston Churchill om Islam, 1899

View Guestbook Sign Guestbook
Powered by iguest.net